20 Şubat 2017 Pazartesi

DİZEL MAKİNALARINDA YAĞLANAN PARÇALAR

DİZEL MAKİNALARINDA YAĞLANAN PARÇALAR
1-Ana yataklar veya Palamar yatakları
2-Kemşaft dişlileri
3-Kemşaft taşıyan yataklar
4-Krank pin ve gacın pin yatakları
5-Kroshet pin yatakları
6-Kroshet sliperi ve gayıtlar
7-Rokerarm yatakları
8-Srast Yatağı
9-Silindir yüzeyleri
10-Turboşarjer veya süpürme havsı bloverlerinin yatakları

Dizel motorlarının silindirlerinin yağlanmasında <> adı verilen ve motordan hareketini alarak çalışan yağ pompalarından faydalanılmaktadır. Yağ pomapası, karterden ucunda süzgeç bulunan boru yardımıyla emdiği yağlama yağı bir kangal veya petekli soğutucudan ve yağ filitresinden geçirdikten sonra motora vermektedir.
Yağlama yağı pompasının sağladığı basınçlı yağ motor boyunca uzanan ve çoğu zaman silindirsel şekilde olan yağ galerilerine verilir. Rezervuar veya yağ galerisi adları verilen yag hederi birer boru yardımıyla krank milini taşıyan ana yataklara bağlanmıştır.
Yağ galerisindeki basınç iştirak borusu yardımıyla yatak üst kepine verilir. Böylelikle krank mili içindeki yağ kanallarına girerek, oradan krank pin yataklarına erişir. Buradaki görevini tamamlayan yağlama yağı, piston kafasındaki yatay kanallara çıkarak pistonun sogutulmasını da sağlar ve yağ segmanlarındaki delikten çıkarak silindirleri de yağlamaktadır.
kam çıkıntılarının hızlı bir şekilde aşınmasına engel olmak için, iyi bir biçimde yağlanmaları gerekir. Motorlar da kamlar yağ galerilerinden beslenen ve bir taşıntı borusu ile kam yataklarına verilmekte ve buradan subap iticilerinin içerisinde açılmış olan yağ kanallarından geçirilir
Gürültü ve aşınmayı en aza indirmekiçin, kam milini hareket ettiren dişliler ve donanımları basınçlı yağ devresinden sağlanan ufak bir yağ akımıyla yağlanırlar.     Yüksek basınç pompasında bulunan silindir ve plancırların çalışmasını sağlayan kam mili nin yağlanmasını sağlamak için yağ galerisinden bir boru injeksiyon pompasına gitmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder