Geminin makine dairesi, kazan dairesi, ambarlar, şaft yolu gibi muhtelif
bölmelerinde biriken faydasız kirli suların bordadan dışarı basılması sintine
tulumbası vasıtasıyle bu devreden yapılır. • Bu devrenin boruları galvanizli
çelik borulardan yapılır. • Her bölmenin sintine suyunun alıcı borusu makine
veya kazan dairesinde bulunan sandık valflarına bağlıdır. • Sandık valfa
iştirakli sintine tulumbası vasıtasi ile lüzum görülen bölmenin suyu bordodan
dışarı disçarc edilir.
Sintine boru devresi
Valf Sandıkları
• MARPOL KAİDELERİNİN
GEMİLERE GETİRDİĞİ YAPTIRIMLAR
• GEMİLERDE PİS SULARIN TEMİZLENMESİ VE DIŞARI
ATILMASI
• WASTE TREATMENT & DİSPOSAL SEWAGE PLANT OILY WATER
SEPERATÖR:
• Çöplerin ve Kirli Suların Oluşumu:
• Gemilerde katı ve
sulu atıklar değişik yerlerden kaynaklanır:
• Gemi personeli ve yolcuların
yiyecek artıkları.
• Tuvalet kirli suları , atıkları ( Black water )
• Yıkanma ve bulaşık suları. ( Grey water )
• Paketlerin karton kutu ve
plastik torbalar.
• Makine dairesi sintine suları.
• Yakıt tankların dreynleri,
yakıt seperatörlerinin çamurları ve filtrelerin otomatik temizlenmesinden çıkan
yakıt atıkları.
• Yakıt tanklarının temizlenmesi.
• Yiyecek artıkları doğada(denizde),hiçbir şeye zarar
vermeden eriyip gider.
• Plastik
maddeler ve yakıt atıkları denizde, uzun süreler varlıklarını muhafaza ederler
ve çevreye zarar verirler.
• Son
zamanlarda gemilerin sorumsuzca atılan atıklar, denizi kirleterek, biyolojik
yaşamı tehlikeye sokmuştur.
• Bu deniz kirlenmesinin
önüne geçmek için, IMO (İnternationel Maritime Organization), birleşmiş
milletler bünyesinde oluşturulmuş ve millet temsilcileri, hazırlanan deniz
kirlenmesini önleyici protokollere imzalarını atarak, gemilerde deniz
kirlenmesine karşın bir sürü önlemlerin alınmasına mecbur bırakılmışlardır.
• IMO - İnternational Maritime Organization – Uluslararası
Denizcilik Birliği, 1973’de Birleşmiş Milletler topluluğu, bünyesinde
oluşturulan denizcilik birliği (İnternational convection for the prevention of
pollutıon from ships); Uluslar arası deniz kirlenmesini önleyici anlaşma,
protokolünü ve buna ilaveten 1978’de bu protokole ilavelerle, deniz
kirlenmesini önleyici kaideleri oluşturmuş ve bütün dünya, denizcilik
müesseselerine duyurmuştur.
• Deniz kirlemesini önleyici kaidelerin tümüne beynelmilel
denizcilik terimi olarak – Marpol regulations terimi kullanılır.
• Aynı zamanda, 1998 Temmuzuna kadar, dünya üzerinde seyir
yapan 400 grostonun üzerindeki gemilerde, aynı cihazın montesi ve kullanımı
marpol gereği olarak mecburi kılınmıştır.
• Yağ ve yakıt karışımı sintine suları , hiçbir yerde dışarı
basılamaz.
Oily Water Separator (Marine)
Kirli Yağ Seperarörü-Oily Water Seperator:
“Oily Water
Seperatör” ün açıklaması:
• Yakıt ve yağ ile karışmış sintine suları, birinci
kademeye basılır.
• Burada ısıtılan
kirli suyun, yağ ve yakıt karışımı yüzeye çıkar.
• Buradan, kirli yağ tankına gider.
• Yağ ve yakıttan ayrılmış sintine suyu
(genellikle deniz suyu), alttan ikinci kademeye gider, burada çok gözenekli
filtreden geçerek (coalescer/filter), kok kömürü esaslı filtre, dışarıya denize
verilir.
• Burada, denize verilen sintine suyunun içindeki yağ ve
yakıt zerrelerini ölçen “ oil content meter “ bulunur.
• Bu meter, çok hassas bir ölçüm aletidir.
• 15 ppm ( bir milyonda 15 zerre yağ/yakıt miktarı) anlamına
gelir.
• 15 ppm’den fazla ise, şekilde görülen üç yollu musluk,
denize açılan tarafı kapatarak sintine sularını, tekrar sintineye verir ve
temizleme 15 ppm‘e gelinceye kadar devam eder.
• Örnek Sintine Seperatörü bilgileri :
• Teknik Özellikler
• Sertifika
•
AMERICAN BUREAU OF SHIPPING
• I.M.O.
RESOLUTION MEPC 60-33
• Voltaj
• 380 V - 440 V - AC
• Kapasite
• 750 L/H 1,000 L/H 1,500 L/H
• Pompa • Kapasiteye göre dişli
pompa
• Kapasite : 750 L/H
• Genişlik : 60
cm
• Boy :
50 cm
• Yükseklik : 130 cm
• Kapasite : 1,000
L/H
• Genişlik : 70 cm
• Boy : 60 cm
• Yükseklik : 150 cm
• Kapasite : 1,500
L/H
• Genişlik : 75 cm
• Boy : 70 cm
• Yükseklik : 160 cm
1. 15 ppm
alarm ve yağ çıkış kontrol sistemi
2. Filtre değişim kapağı
3. Birinci kisim yağ
çıkışı selenoid valfı
4. İkinci kisim yağ çikişı selenoid valfı
5. Kirli yağ
tankına çıkış
6. Sensör grubu
7. Temiz basınçlı su selenoid valfı
8. Seperatör
temiz su çıkış selenoid valfı
9. Sintineye geri dönüş selenoid valfı
10. Seperatör pompası
11. Vakum
göstergeleri
12. Hava çıkartma musluğu
13. Kaba filtre
14. Sintine kuyusu
15.
Geri döndürmez valf
Oily Water Separator
(Marine)
Oily water separation and oil filtering
Geminin Kendi
Ürettiği Pis Sular
Gemiler tarafından
üretilen sıvı atıklar ile meydana gelen kirlilik genel olarak aşağıdaki şekilde
meydan gelmektedir;
Tuvalet, banyo ve lavabonun sıvı atıklarının denize
atılması.
Gemilerin tuvalet atıkları,
diğer tip kirleticiler kadar olmasa da kirletici kapsamındadır.
Denize bırakılan atıklar ile hastalıkların
başkalarına bulaştırılması olasılığı mevcuttur.
Bu neden ile Marpol bu konuda da
düzenlemelere gitmiş, gerekli kuralları koymuştur.
The drawing below shows the central collecting tank with the
circulating pumps, ejectors and control equipment.
Gerekli tedbirleri
almış bir gemide tuvalet çıkışları doğrudan denize verilmez. Bu atıklar bir tankta (Swage Tank) toplanır,
buradan alınarak arıtma cihazında parçalanır ve biyolojik-kimyasal yöntemler
ile mikroplardan arındırılır ve sonra karadan 4 nm açıkta denize basılır. Gemilerde bu işlem için gemiye uygun
yöntemler oluşturulur
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder