1 Mart 2017 Çarşamba

Sintine Devresi / Sintine Seperatörleri

 Geminin makine dairesi, kazan dairesi, ambarlar, şaft yolu gibi muhtelif bölmelerinde biriken faydasız kirli suların bordadan dışarı basılması sintine tulumbası vasıtasıyle bu devreden yapılır. • Bu devrenin boruları galvanizli çelik borulardan yapılır. • Her bölmenin sintine suyunun alıcı borusu makine veya kazan dairesinde bulunan sandık valflarına bağlıdır. • Sandık valfa iştirakli sintine tulumbası vasıtasi ile lüzum görülen bölmenin suyu bordodan dışarı disçarc edilir. 


Sintine boru devresi


 Valf Sandıkları 



• MARPOL KAİDELERİNİN GEMİLERE GETİRDİĞİ YAPTIRIMLAR 
• GEMİLERDE PİS SULARIN TEMİZLENMESİ VE DIŞARI ATILMASI 
• WASTE TREATMENT & DİSPOSAL SEWAGE PLANT OILY WATER SEPERATÖR: 

• Çöplerin ve Kirli Suların Oluşumu:
• Gemilerde katı ve sulu atıklar değişik yerlerden kaynaklanır: 
• Gemi personeli ve yolcuların yiyecek artıkları.
• Tuvalet kirli suları , atıkları  ( Black water ) 
• Yıkanma ve bulaşık suları.  ( Grey water ) 
• Paketlerin karton kutu ve plastik torbalar. 
• Makine dairesi sintine suları. 
• Yakıt tankların dreynleri, yakıt seperatörlerinin çamurları ve filtrelerin otomatik temizlenmesinden çıkan yakıt atıkları. 
• Yakıt tanklarının temizlenmesi.

• Yiyecek artıkları doğada(denizde),hiçbir şeye zarar vermeden eriyip gider.  
• Plastik maddeler ve yakıt atıkları denizde, uzun süreler varlıklarını muhafaza ederler ve çevreye zarar verirler.  
• Son zamanlarda gemilerin sorumsuzca atılan atıklar, denizi kirleterek, biyolojik yaşamı tehlikeye sokmuştur.  
• Bu deniz kirlenmesinin önüne geçmek için, IMO (İnternationel Maritime Organization), birleşmiş milletler bünyesinde oluşturulmuş ve millet temsilcileri, hazırlanan deniz kirlenmesini önleyici protokollere imzalarını atarak, gemilerde deniz kirlenmesine karşın bir sürü önlemlerin alınmasına mecbur bırakılmışlardır.


• IMO - İnternational Maritime Organization – Uluslararası Denizcilik Birliği, 1973’de Birleşmiş Milletler topluluğu, bünyesinde oluşturulan denizcilik birliği (İnternational convection for the prevention of pollutıon from ships); Uluslar arası deniz kirlenmesini önleyici anlaşma, protokolünü ve buna ilaveten 1978’de bu protokole ilavelerle, deniz kirlenmesini önleyici kaideleri oluşturmuş ve bütün dünya, denizcilik müesseselerine duyurmuştur. 

• Deniz kirlemesini önleyici kaidelerin tümüne beynelmilel denizcilik terimi olarak – Marpol regulations terimi kullanılır. 

• Aynı zamanda, 1998 Temmuzuna kadar, dünya üzerinde seyir yapan 400 grostonun üzerindeki gemilerde, aynı cihazın montesi ve kullanımı marpol gereği olarak mecburi kılınmıştır. 

• Yağ ve yakıt karışımı sintine suları , hiçbir yerde dışarı basılamaz.

Oily Water Separator (Marine)


Kirli Yağ Seperarörü-Oily Water Seperator: 



 “Oily Water Seperatör” ün açıklaması: 
• Yakıt ve yağ ile karışmış sintine suları, birinci kademeye basılır.  
• Burada ısıtılan kirli suyun, yağ ve yakıt karışımı yüzeye çıkar.  
• Buradan, kirli yağ tankına gider.  
• Yağ ve yakıttan ayrılmış sintine suyu (genellikle deniz suyu), alttan ikinci kademeye gider, burada çok gözenekli filtreden geçerek (coalescer/filter), kok kömürü esaslı filtre, dışarıya denize verilir.  
• Burada, denize verilen sintine suyunun içindeki yağ ve yakıt zerrelerini ölçen “ oil content meter “ bulunur. 
• Bu meter, çok hassas bir ölçüm aletidir.   
• 15 ppm ( bir milyonda 15 zerre yağ/yakıt miktarı) anlamına gelir. 
• 15 ppm’den fazla ise, şekilde görülen üç yollu musluk, denize açılan tarafı kapatarak sintine sularını, tekrar sintineye verir ve temizleme 15 ppm‘e gelinceye kadar devam eder. 

• Örnek Sintine Seperatörü bilgileri :                                                       
• Teknik Özellikler
• Sertifika  
• AMERICAN BUREAU OF SHIPPING  
• I.M.O. RESOLUTION MEPC 60-33  
• Voltaj  
• 380 V - 440 V - AC  
• Kapasite  • 750 L/H   1,000 L/H   1,500 L/H 
• Pompa  • Kapasiteye göre dişli pompa     
• Kapasite  :  750 L/H              
 • Genişlik   :  60 cm  
• Boy          :  50 cm 
 • Yükseklik : 130 cm  
• Kapasite  : 1,000 L/H  
• Genişlik   : 70 cm 
  • Boy          : 60 cm  
• Yükseklik : 150 cm  
• Kapasite  : 1,500 L/H  
• Genişlik   : 75 cm  
• Boy          : 70 cm  
• Yükseklik : 160 cm     




  1. 15 ppm alarm ve yağ çıkış kontrol sistemi 
2. Filtre değişim kapağı 
3. Birinci kisim yağ çıkışı selenoid valfı 
4. İkinci kisim yağ çikişı selenoid valfı 
5. Kirli yağ tankına çıkış 
6. Sensör grubu 
7. Temiz basınçlı su selenoid valfı 
8. Seperatör temiz su çıkış selenoid valfı 
9. Sintineye geri dönüş selenoid valfı           
10. Seperatör pompası 
11. Vakum göstergeleri 
12. Hava çıkartma musluğu 
13. Kaba filtre 
14. Sintine kuyusu 
15. Geri döndürmez valf 

Oily Water Separator (Marine) 


















Oily water separation and oil filtering






   Geminin Kendi Ürettiği Pis Sular 
 Gemiler tarafından üretilen sıvı atıklar ile meydana gelen kirlilik genel olarak aşağıdaki şekilde meydan gelmektedir;
 Tuvalet, banyo ve lavabonun sıvı atıklarının denize atılması.  
Gemilerin tuvalet atıkları, diğer tip kirleticiler kadar olmasa da kirletici kapsamındadır.    
Denize bırakılan atıklar ile hastalıkların başkalarına bulaştırılması olasılığı mevcuttur.      
Bu neden ile Marpol bu konuda da düzenlemelere gitmiş, gerekli kuralları koymuştur.  

The drawing below shows the central collecting tank with the circulating pumps, ejectors and control equipment.



   Gerekli tedbirleri almış bir gemide tuvalet çıkışları doğrudan denize verilmez.   Bu atıklar bir tankta (Swage Tank) toplanır, buradan alınarak arıtma cihazında parçalanır ve biyolojik-kimyasal yöntemler ile mikroplardan arındırılır ve sonra karadan 4 nm açıkta denize basılır.     Gemilerde bu işlem için gemiye uygun yöntemler oluşturulur

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder