Dört-stroklu çevrim
Bu çevrimin çalıştırılabilmesi için makina, emme ve egzost supaplarının açılması ve
kapanması için bir makenizmaya ihtiyaç duyar, Şekil 2.
Pistonun ÜÖN olarak tanımlanan strokunun en üst pozisyonunda olduğunu düşünelim. Piston
aşağıya doğru hareketine başladığında emme supapı açılır ve taze hava silindir içine emilir.
Piston strokunun sonunda AÖN’ ya ulaştığında emme supapı kapanır ve piston ÜÖN’ ya
doğru yükseldiğinde silindir içindeki hava sıkıştırılır. Silindir içindeki havanın sıcaklığı da
artar. Piston ÜÖN’ ya vardığında yakıt püskürtülür ve yanma başlar. Yanma neticesinde çok
yüksek basınçta gazlar oluşur ve piston bu gazların basıncıyla AÖN’ ya doğru kuvvetle itilir.
Piston AÖN’ ya ulaştığında egzost supapı açılır. Piston ÜÖN’ ya doğru hareketinde silindir
içindeki yanma gazlarını silindir dışına atar ve ÜÖN’ ya varıldığında çevrim tamamlanmış
olur. Bu dört belirgin strok sırasıyla: Emme, Sıkıştırma, Güç ve Egzost olarak adlandırılır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder