1 Mart 2016 Salı

ANA MAKİNE SİSTEMİ



Ana makine sump tank içindeki yağ makine içersinde bulunan pompa yardımıyla lubr. oil cooler de tatlı su ile soğutulduktan sonra termostatik valften geçerek dublex filtreye giriyor. Filtreden çıkan yağ injection pumps, rocker arms, turbo charger, nozzle oil system ve crankshaft a dağılıyor. Çevrimi bitiren yağ tekrar sump tanka dökülüyor. Yağın bir kısmıda makine üstünde bulunan centrifugal filtreden geçerek sump tanka dökülüyor.

                Sump tanktaki yağ miktarı 1700 ltdir. Yağ miktarı 1100 lt ye kadar eksilmesi halinde “M/E Sump Level Low” alarmı çalmaktadır. Ana makine yağı 2 ayrı tankta stoklanmaktadır. Ana tanktan gravite vasıtasıyla yağ, supplement tanka alınmaktadır. Supplement tankın üst seviyesinden yine gravite vasıtasıyla yağ, ana makine sump tankına gelir. Sump tanka girişte bulunan valf, sump tank içinde bulunan şamandıraya bağlıdır. Yağ seviyesi eksilince şamandıra aşağı düşer ve valfi açar. Bu sayede yağ ana makine sump tankına eklenmiş olur.

                Yağ seperatörü feed pump vasıtasıyla ana makine sump tanktan yağı alır ve seperatörden geçirerek supplement tanka doldurur.

                Sump tanktan yağı alan pompa 65-80 ºC 4.5 bar ile yağı ana makine içerisindeki çevrimi başlatır. Coolere giren yağ 55-65 ºC (makine üzerindeki yük miktarına göre değişkenlik gösterir) derece ile dublex filtreye girer. Filtrenin temiz olması durumuna göre yağ filtreye 4,5-7 bar ile girer. Nozzle oil 65-80 ºC ve 4-5 bar, turbocharger 1,5-1,7 bar ile yağlamayı yapar ve sump tanka dökülür.

                Crankshaft içersindeki kılcal borular vasıtasıyla yağ piston kafasına çıkar ve bulunan boşluktan dışarı çıkarak layneri yağlar. Pistonda bulunan yağ segmanları bu yağın fazlasını piston hareketi yardımıyla sıyırarak sump tanka döker. Piston kafasında bulunan bu segmanlar yağı tamamen sıyırması halinde piston laynere sürterek aşınma meydana getirir. Bu yüzden segmanlar yağı sıyırırken layner üstünde ince bir yağ tabakası bırakır. Yanma esnasında yakıtla beraber bu yağda yanar. Bu yüzden ana makineda yağ kaybı meydana gelmektedir. Her iki makine için günlük ortalama yağ harcamı 150 lt dir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder