24 Kasım 2016 Perşembe

SEYİRDE GEMİNİN BLACK OUT DURUMUNDAN DEVREYE ALINMASI

SEYİRDE MBB’I BESLEYEN ANA MAKİNANIN ÇÖKMESİ DURUMUNDA YA DA DEVREDEKİ SG ŞALTERİNİN AÇILARAK ( 40 HZ. ) GEMİNİN BLACK OUT OLMASI HALİNDE HDG OTOMATİK OLARAK ÇALIŞIR VE 15 SANİYE İÇİNDE DEVREYE GİREREK MBB‘ I BESLER. HDG DEVREYE GİRMEZ İSE EMERGENCY DIESEL GENERATOR 22 SANİYE İÇİNDE DEVREYE GİRER.
MBB BESLEMEYEN SG MBB’I BESLEYECEK HALE GETİRİLİR. EĞER MBB BESLENEMEZ İSE ÇALIŞMAYA DEVAM EDEN ANA MAKINA DENİZ SUYU POMPASI DEVREYE ALINMAZ İSE ÇÖKECEKTİR.

BAŞMÜHENDİS:

       1.  KÖPRÜ ÜSTÜ İLE HABERLEŞME SAĞLAR.
       2.  MAKINA KONTROL ODASINDA HAZIRLIK VE ÇALIŞMALARI YÖNLENDİRİR.
       3.  BLACK OUT SEBEPLERİNİN ARAŞTIRILMASINI YÖNLENDİRİR.

II. MÜHENDİS:

1. ME COOLING SEA WATER PP’I ÇALIŞTIRIR.
2. GEMİ BLACK OUT OLDUĞUNDA VİSKOSİMETER ALARM VERİP ÇALIŞMAYACAĞINDAN ALARMIN RESETLENİP VİSKOSİMETERİ DEVREYE ALDIRIR.
3. ELEKTRİK ZABİTİ İLE BERABER ÇALIŞAN ANA MAKİNA ŞAFT GENERATÖRÜNÜN MBB’I BESLEYECEK HALE GETİRİR.( HDG DEVREDEN / PARALELDEN ÇIKARILIR. )
4. ENGINE ROOM SUPPLY FANLARINI ÇALIŞTIRIR.
5. ME FUEL OIL SUPPLY UNIT’I KONTROL EDER
6. DEVREDE OLAN BOILER ‘İ KONTROL ETTİRİR VE ALARM VAR İSE RESETLETTİRİR.
7. SEWAGE UNIT ALARM’ INI RESETLETTİREREK ÇALIŞIR HALE GETİRİR.  
8. FO VE LO SEPERATÖRLERİNİ DEVREYE ALIR.
9. REMOTE VALF HİDROLİK SİSTEMİNİ KONTROL ETTİRİR.
10. HIDROFOR ‘UN KONTROLUNU YAPTIRIR.
11. DEVREDEN ÇIKAN ANA MAKİNANIN ARIZA SEBEPLERİNİ ARAŞTIRIR.


 ELEKTRİK ZABİTİ:

  1. ÇALIŞMAKTA OLAN ANA MAKİNANIN ŞAFT GENERATÖRÜNÜ MBB’I BESLER HALE GETİRİR.
  2. EĞER DEVREYE GİRMİŞ İSE EMERGENCY DG’Yİ  KONTROL EDER, ÇALIŞIYOR İSE STOP EDER.
  3. BUZLUK SİSTEMİNİ KONTROL EDEREK SİSTEMİN DEVREYE GİRMESİNİ SAĞLAR.
  4. A/C SİSTEMİNİ KONROL EDER DEVREYE GİRMESİNİ SAĞLAR.
  5. BACALARDA ( SANCAK – İSKELE ) BULUNAN YANGIN DAMPERLERİNİN ( FUNNEL SHUTTER ) SWITCH’LERİNİ ON DURUMUNA ALIR.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder