SEYİRDE MBB’I BESLEYEN ANA MAKİNANIN ÇÖKMESİ DURUMUNDA
YA DA DEVREDEKİ SG ŞALTERİNİN AÇILARAK ( 40 HZ. ) GEMİNİN BLACK OUT OLMASI
HALİNDE HDG OTOMATİK OLARAK ÇALIŞIR VE 15 SANİYE İÇİNDE DEVREYE GİREREK MBB‘ I
BESLER. HDG DEVREYE GİRMEZ İSE EMERGENCY DIESEL GENERATOR 22 SANİYE İÇİNDE
DEVREYE GİRER.
MBB BESLEMEYEN SG MBB’I BESLEYECEK HALE GETİRİLİR. EĞER
MBB BESLENEMEZ İSE ÇALIŞMAYA DEVAM EDEN ANA MAKINA DENİZ SUYU POMPASI DEVREYE
ALINMAZ İSE ÇÖKECEKTİR.
BAŞMÜHENDİS:
1. KÖPRÜ ÜSTÜ İLE HABERLEŞME SAĞLAR.
2. MAKINA KONTROL ODASINDA HAZIRLIK VE
ÇALIŞMALARI YÖNLENDİRİR.
3. BLACK OUT SEBEPLERİNİN ARAŞTIRILMASINI
YÖNLENDİRİR.
II. MÜHENDİS:
1. ME COOLING SEA WATER PP’I
ÇALIŞTIRIR.
2. GEMİ BLACK OUT OLDUĞUNDA
VİSKOSİMETER ALARM VERİP ÇALIŞMAYACAĞINDAN ALARMIN RESETLENİP VİSKOSİMETERİ
DEVREYE ALDIRIR.
3. ELEKTRİK ZABİTİ İLE BERABER ÇALIŞAN
ANA MAKİNA ŞAFT GENERATÖRÜNÜN MBB’I BESLEYECEK HALE GETİRİR.( HDG DEVREDEN /
PARALELDEN ÇIKARILIR. )
4. ENGINE ROOM SUPPLY FANLARINI
ÇALIŞTIRIR.
5. ME FUEL
OIL SUPPLY UNIT’I KONTROL EDER
6. DEVREDE OLAN BOILER ‘İ KONTROL
ETTİRİR VE ALARM VAR İSE RESETLETTİRİR.
7. SEWAGE UNIT ALARM’ INI RESETLETTİREREK
ÇALIŞIR HALE GETİRİR.
8. FO VE LO SEPERATÖRLERİNİ DEVREYE
ALIR.
9. REMOTE VALF HİDROLİK SİSTEMİNİ
KONTROL ETTİRİR.
10. HIDROFOR ‘UN KONTROLUNU
YAPTIRIR.
11. DEVREDEN ÇIKAN ANA MAKİNANIN
ARIZA SEBEPLERİNİ ARAŞTIRIR.
ELEKTRİK ZABİTİ:
- ÇALIŞMAKTA
OLAN ANA MAKİNANIN ŞAFT GENERATÖRÜNÜ MBB’I BESLER HALE GETİRİR.
- EĞER
DEVREYE GİRMİŞ İSE EMERGENCY DG’Yİ KONTROL
EDER, ÇALIŞIYOR İSE STOP EDER.
- BUZLUK
SİSTEMİNİ KONTROL EDEREK SİSTEMİN DEVREYE GİRMESİNİ SAĞLAR.
- A/C
SİSTEMİNİ KONROL EDER DEVREYE GİRMESİNİ SAĞLAR.
- BACALARDA
( SANCAK – İSKELE ) BULUNAN YANGIN DAMPERLERİNİN ( FUNNEL SHUTTER )
SWITCH’LERİNİ ON DURUMUNA ALIR.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder