POMPA SİSTEMLERİ VE POMPALAR (PUMPİNG SYSTEMS AND PUMPS)
Pompalar ve
pompa sistemleri geminin makine dairesine ve dışına yerleştirilmişlerdir. Pompalar
ve kontrolleri olmadan gemiler yürütülemez. Pompalar çok mühim olup, birçok
değişken çeşitleri vardır. Ana makinenin yağlama yağını ve soğutma suyunu temin
eder. Bu olmaksızın ana makine çalışamaz veya çalışırsa, kısa zamanda emniyet
sistemleri tarafından stop edilir. Eğer emniyet sistemleri (alarm) çalışmaz ise
ana makine hasarlanır çalışamaz duruma gelir. Bir diğer durumda, ambarlardan ve
makine dairesinden, sintine ve ambar sularının basılmasıdır. Bu da pompalar ve
pompa devreleri sayesinde yapılır. Bu suların basılamayıp gemide birikmesi,
büyük riskler doğurur hatta geminin batmasına sebep olur. Gemilerin ana makineleri,
türbin veya dizel motorları, fuel oil (ağır yakıt ) ile çalışır. Yakıtın double
bottom tanklardan transferi pompa ve sistemleri sayesinde sağlanır.
Yine gemilerin,
yükünü almada ve yükünü vermede geminin, draftını, trimini ve emniyetini (stabilitesini)
temin edebilmek için ballast (deniz suyu),pompalarına ve ballast pompa
sistemlerine ihtiyaç vardır. Kazan fit suyu (beslenme ) ve tankerlerde akaryakıt
/ham petrolü basmada pompalar çok önem taşır.
Bütün bu
yukarıdaki yazılardan anlıyoruz ki pompa ve pompa sistemleri gemilerin,
ekonomik, verimli ve emniyetli çalıştırılmalarında hayatı önemi taşırlar. Bunun
böyle olması ile gemilere gidip çalışacak olan makine zabitlerinin, gemiye ilk
çıkışlarında en önemli yapacakları iş; bütün pompa sistemlerinin vazifelerini,
valf ve boru donanımlarının yerlerini skeçlerini çizebilecek kadar öğrenmeleri,
ilk önde gelen vazifelerindendir.
Birçok
gemilerin makine dairelerinde, pompa boru ve valf sistemlerin iyi takip
edilebilmesi açısından, borular kullanıldıkları yerlere göre boyanır. Mesela;
Deniz suyu boruları /muhtelif yerlerinde yeşil halkalar yağlama yağı
boruları/sarı halkalar/tatlı su boruları/mavi halkalar/akaryakıt boruları/kahverengi
halkalar/stim(buhar) /kırmızı halkalar...
POMPALAR
–FANLAR-PUMPES AND FANS:
Pompalar
sıvıların yani sıkıştırılamayan akışkanların (non compressible),boru sistemlerinden
hareketliliğini sağlar. Deniz suyu, tatlı su, içme suyu, yıkanma suyu, fuel
oil(ağır yakıt) , lubricating oil (yağlama yağı) , crude oil (ham petrol) ,
refined oil (sentetik yağlama yağı) edible oil(yemeklik yağ). Fanlar
sıkıştırılabilen gazları (havayı) , atmosferik basınçtan daha yüksek basınca
çıkararak iş gördürür. Makine dairelerinde havalandırma fanları, kazan brülörlerinde
püsküren yakıtın yanmasında kullanılan fanlar yanma havasını temin eder.
Kompresörler
havayı yüksek basınca sıkıştırarak, ana makina ve yardımcı makinelerin
çalıştırılmasında kullanılır.
CENTRİFUGAL
PUMPS-SANTRİFÜJ TULUMBALAR:
Dik(vertical)
veya yatık(horizontal tek kademeli (single stage) , çok kademeli (multy stage)
olarak imal edilir. Pompalar, elektrik motoru, (electric motor), buhar türbini
(steam turbine) gibi araçlardan hareket alır.
Şekil:1a Çift girişli,
şekil 1b tek girişli şekil 1c çok kademeli bir santrifüj pompayı gösteriyor.
Santrifüj pompaların, emiş kabiliyetleri yoktur. Emişi sağlayabilmek için;
pompa göbeğinin basılacak olan sıvının hizasında veya aşağısında olması gerekir.
Bir çok gemilerde, makine dairesinde bulunan bütün santrifüj pompa bedenlerinin
üzerinde bir çeyrek pus (1/4) 6/7mm bakır boru, merkezi vakum pompasının
bedenine iştiraklidir.
Bu süretle, santrifüj pompalar, hava yapmadan hemen
çekiş yaparak çalışmaya başlarlar. Bir önemli hususu burada belirtmek isterim.
Santrifüj pompaların miktar ayarları, çıkış valfından
ayarlanır.(discharge/delivery valve)Pompa ilk çalıştırmada, alıcı valf (suction
valve) tam olarak açılır. Verici valve (delivery valve) kapalıdır.
Çalıştırıldıktan sonra ağır ağır açılır. Santrifüj pompalarda, alıcı valf,
hiçbir zaman çalışma esnasında kapanmaz. Kısma yapılırsa , kısmi vakum oluşarak,
kavitasyon /erozyon (cavitation erosion)’dan ötürü, impellerde , pintingler (çukurlar)
oluşur.İleride pervaneler bahsinde cavitation olayı etraflıca anlatılacak
AXİAL FLOW PROPELLER
PUMPS (DÜZ AKIŞLI PERVANELİ POMPALAR)
Bu
aynen, gemi pervanelerine benzeyen bir impeller, uzun bir borunun içine yerleştirilmiştir.
Şekil:2’de bu tip bir pompa görülmektedir. Pervane (impeller) uzun bir şaft ile
üstte elektrik motoruna kaplinle bağlanmıştır. Elektrik motorun; (440 volt, 60cycle,
trifaze, asenkron.) Alt rulmanı, thrust vazifesi görüp, bütün pompa yükünü taşır.
Bu tip pompalar, büyük güçteki türbin makinelerin konderser deniz suyu dolaşım
pompası olarak kullanılır. Kondersere gelen türbinde iş görmüş buhar(steam) ,
burada yoğunlaşarak, damıtık su haline gelir. Buradan çok kademeli santrifüj
pompalar vasıtası ile kazanlara basılır.40/80 kg/cm2 basınçla...
RECİPROCATİNG
POSİTİVE DİSPLACEMENT PUMPS
( Pistonlu Pozitif Deplasmanlı
Pompalar):
Genellikle
bunlara pistonlu pompalar denir. Şekil: 3a1 yatay (horizontal) şekil 3a2 dik
(vertical) bir pistonlu pompa görülüyor. Bu pompalar, stimli bir makine veya
elektrik motoru tarafından çalıştırılır. Şekil:3a2’de görülen üst kısımdaki
piston alt kısımdaki pompaya hareket verir.
Pistonlu Pompalar
İkiye Ayrılır:
— DÜZ HAREKETLİ -AXİAL
PUMPS
— DÖNER HAREKETLİ -RADİAL
PUMPS
Biz burada düz hareketli
pompaları anlatacağız. Döner hareketli pompalar, dümen (steering gear) bahsinde
etraflıca anlatılacaktır.
Şekil 3b
valfın açılımı görülüyor. Şekil 3c bu tip pistonlu pompalar, gemilerde sintine
pompası olarak kullanılır. Pistonlar bir elektrik motorunun sonsuz dişli
şaftından hareket alan krank şaftına bağlı, düz alın dişlisinden dönmeyi sağlar
ve pistonlar aşağı yukarı hareket ederek sintine sularını basarlar. Pistonlu
pompaların emme (suction) verimleri çok yüksektir. 6-7 metreden çok kolay emme
yapabilirler. Bundan ötürü, makine dairesi sintine pompaları, elektrikli çift
pistonlu pompalardır. Pistonlu pompalarda dikkat edilecek husus; santrifüj
pompaların aksine, çıkış valfları(delivery valve) hiç bir zaman kapanmaz.
Miktar ayarları, emme valfından yapılır. Çalıştırılırken, çıkış valfı tam açıktır.
Emme valfı ağır ağır açılır.
ROTARY POSİTİVE
DISPLACEMENT PUMPS
( Pozitif Deplasmanlı
Döner Pompalar):
Bu pompalar dört kısma ayrılır:
1)LOBE PUMPS(Kaba Dişli Pompalar)
2)SCREW AND WHELL PUMPS(Vidalı Ve Çarklı Pompalar)
3)SLİDİNG VANE PUMPS(Kaygan Kanatlı Pompalar)
4)SCREW PUMPS (Vidalı Pompalar)
Şekil:4 (a/b/c/d1/d2) bu
pompaları sırası ile görüyoruz.
Şekil:4a Bu tip pompalar daha
ziyade içlerinde katı maddeler bulunan sıvıların pompalanmasında kullanılır.
Şekil:4b Küçük çapta pompalar
olup viskoziteli sıvıların basılmasında kullanılır. Yağlama yağları gibi.
Şekil:4c Slinding vane
pumps-Gemilerde çok kullanılır. Life boat’ların indirilip kaldırılmalarında 7
kilo tazzikli hava ile çalışırlar. Hava ile çalıştırıldığı zaman bir hava
motoru gibi hareket eder. Rotor şaftına bağlı küçük bir elektrik motoru ile
çevrildiğinde pompa gibi kullanılır. Paletlerin gövdeye değen uçları aşınıp
düzlendiği zaman tek tek alınıp uçların bir noktadan gövdeye temas etmesi için yuvarlatılır.
Bu paletler bagalit’ten yapılır. Bazılarının arkalarında yay bulunur. Gövdeye
daha iyi temas etmeleri için...
Şekil:4d1-4d2 Vidalı (screw) pompalar.
Helisel vidalı pompalarda denir. Deniz tatbikatında çok kullanılır. Bilhassa,
motorlu gemilerde, ana makine yağlama yağı pompaları bu tip pompalardır. Çok
hassas birbirlerine iyi temas eden iki helisel dişlerden oluşur. Elektrik
motorundan hareket alır. Motora bağlı olan şafta driving shaft (döndüren şaft)
ötekine driven sahft (döndürülen şaft) denir.
Arızasız çalışır. İlk çalıştırılmada alıcı ve verici valflar tamamen açılır.
Şekilde görülen, emniyet valfı handle’ı vasıtası ile boşaltılır. Ve pompa
çalıştırılır. Emniyet valfı (relief valve) ağır ağır vira edilir. Çıkış basıncı
2,5/3 kg/cm2 ayarlanır. Bu şekilde çalıştırılmada, ilk harekette,
elektrik motorunun daha az amper çekmesi ve pompa bedeninde birden bire
basıncın oluşmasına mani olunmuş olur.
EJECTÖRS (ECEKTERLER):
Şekil:5’te
bir ejectör pompası görüyorsunuz. Gemilerde sık sık bu tip pompalara rastlayacaksınız.
Bu pompalar, bilhassa demir zincirliklerin diplerinde toplanan deniz suyu ve
çamurları dışarı atmakta kullanılır. Şekilden nasıl çalıştığını anlatalım:
Zincirliklerde kullanılan ecekterler,
7/8 kg/cm2 deniz suyu ile çalışır. Makine dairesinden, yangın
pompası veya güverte deniz suyu pompası ile basınçlı deniz suyu güverteye
verilir ecekterin su girişindeki nozuldan deniz suyu büyük bir hızla vakum
odasından geçerken, odada(vacuum chamber) büyük bir vakum boşluk oluşturur. Böylelikle,
deniz suyu ile karışık çamurlar, vakum odasına dolarak, yine tazyikli su ile
birlikte dışarıya atılır. Zaman zaman, aşınan nozullar, yenileri ile değiştirilir.
Ecekterler, tankerlerde yakıtın tankların dibinde toplanmasında, yakıt
pompasının (cargo pump),basınçlı yakıtı nozulda kullanılarak, tankın dibinde
biriken yakıt ve çamur aynı sistemle hepsi dışarıya basılır. BERNOULLI
kanunlarına göre, akışkanlar geniş bir nozuldan dar bir nozula geçerken basınç
kaybedip hız kazanırlar İşte bu prensipten faydalanılarak, ecekter pompalar
imal edilirler.
SANTRİFÜJ POMPLARIN ÇALIŞMA PRENSİPLERİ:
Santrifüj
pompalar döner kanatlar vasıtası ile akışkanın ihtiyacı olan basınç ve hızı
(kinetik enerjiyi) temin eder. Pompa çıkışında, akışkandan hız değil basıncın
temini istenir. İmpeller kanatlarından hızla çıkan akışkan, sabit bir kanala verilir.
Kanalın bir özelliği vardır. Kesiti gittikçe genişler. Buna “VOLUTE” (salyangoz)
tabir edilir. Bernoulli kanunlarından, hızlı bir akışkan, dar geçitten geniş
kesite geçerken hızını kaybedip basınç kazanır. Yani kinetik eneji, basınç
enerjisine dönüşür. Bunun aksi olan, geniş kesitten dar kesite geçişte, basınç
azalıp hız kazanılır.
PİSTONLU
POMPALARDA "AIR VESSEL " ( HAVA TÜPÜ ):
Airvessel pistonlu pompa sistemlerinde kullanılır. Pistonlu
pompalarda (recıprocatıng pump), pistonun silindirde en uç noktalara geldiğinde; bir anlık duraklaması, pompalama basıncını
sıfırlar. Bu noktalara biz,
ölü noktalar (dead poınt) diyoruz. Sistemde, airvessel bulunmayan pompa
devresinin çıkışında, manometre ibresi, devamlı oynamalar yaparak, kesintili bir pompalamayı
belirtir. Şekil 6 da
şematik olarak airvessel ile donatılmış pistonlu pompa sistemi görülüyor. Sistemde harf ve
numaraların açıklanması:
A -
pompa sıvı alıcı tankı - suction tank.
B -
pistonlu pompa. - reciprocatıng pump.
C - airvessel.
(hava tüpü)
D1 -
diyafram üstte. Havayı sıkıştırmış.
D2 -
diyafram, altta. Piston ölü noktada iken, sıkıştırılmış hava iş görüp diyaframı aşağıya itmiş.
E - airvessele
hava çektirme valfı.
1 -
alıcı valf. Suctıon valve
2-delıvery
valve
3 -
airvessel su giriş valfı. Airvessel water inlet valve
4 -airvessel
su çıkış valfı. Airvessel Water outlet valve
5-bypass
valfı
6 -
manometre
Airvessel içinde su geçirmez
plaka, basma esnasında yukarı çıkarak üzerindeki havayı sıkıştırır. Piston ölü
noktaya geldiği zaman, basma bir anlık durduğunda, airvessel içinde sıkışan
hava, diyaframı aşağı iterek sistemdeki suya bir basınç sağlar ve böylelikle
pistonun ölü noktaları aynı basma basıncı ile değerlendirilmiş olur. Çıkış
devresi üzerindeki manometre ibresi, bu durumda, oynamadan basınç miktarını
gösterir.
Aır
vessel içindeki hava eksilebilir bunu, manometrenin oynamalarından anlarız. Bu
durumda, (e) valfından hava çektirilerek tüp doldurulur, viskoziteli sıvıları
pistonlu pompalarla basmada (kazan burnerlerine ağır yakıt basmada) , aır
vessel kullanılır. Silindirlerin her iki başlarında, (sniffting cocks) hava
emici musluklar kullanılır. Piston emiş strokunda, bu musluklar vasıtası ile, yakıt
içine hava karışacağından sıvı, sıkıştırılamaz durumdan sıkıştırılabilir duruma
getirilir. Pistonun, ölü noktalarında yakıt içinde sıkıştırılmış hava, sıvıyı basınçlı
duruma getirerek ölü noktalarda basıncın düşmesi, önlenmiş olur. Bu durumda
sistemde air vessel kullanılamaz.
D1- DİYAFRAM YUKARIDA AIR VESSEL HAVASI (USTTE) SIKIŞMIŞ
D2- DİYAFRAM AŞAĞIDA AIR
VESSEL HAVASI GENİŞLEMİŞ
CENTRIFUGE TULUMBALARDA ARIZALAR, SEBEPLERİ VE GİDERİLMELERİ
PROBLEM
|
CAUSE
|
ACTİON
|
BASMA YOK
|
1)Verici valf kapalı
2)Emiş valfı kapalı
3)Emiş filitresi kirli
4)Havasızlandırma pompası arızalı
5)Havasızlandırma pompası ile santrifüj pompa arasında
borularda tıkanma var.
|
1)Valfı aç
2)Valfı aç
3)Filitreyi temizle
4)Havasızlandırma pompasını kontrol et.
5)Tıkalı boru ve kapalı valfı aç
|
BASMA ZAYIF
|
1)Emiş filtresi tıkalı
2)Pompa hava emiyor.
3)Arızalı havalandırma.
4)İmpeler kirli
5)İmpeler kanatları aşınmış. Aşınma ringlerinin
klerensleri artmış
|
1)Filitreyi temizle
2)Emiş kabında sıvı azalmış salmastra glendi gevşek
hava sızdırıyor.
3)Havasızlandırma pompasını kontrol et.
4)İmpeleri çıkar temizle
5)Santrifüj pompayı overhol et.
|
ELEKTRİK MOTORU FAZLA AKIM ÇEKİYOR
|
1)Salmastra glendi sıkı
2)Pompa laynında değil
3)Motor ve pompa yatakları aşınmış
|
1)Glendi gevşet
2)Layna al
3)Yatakları yenile
|
POMPALARDA AŞIRI SARSINTI VAR
|
1)Layn bozuk
2)Alıcıda aşırı vakum
3)Yatakları aşınmış
|
1)Pompa ve motoru layna al
2)Pompanın hava emmediğine bak çıkış valfını hafif
kapatarak alıcı aşırı vakumu düşür.
3)Yatakları yenile.
|
PROBLEM
|
CAUSE
|
ACTİON
|
VERİŞ YOK
|
1)Verici valf
kapalı
2)Alıcı valf
kapalı
3)Alıcı filtre
tıkanmış
|
1)Valfı aç
2)Valfı aç
3)Filitreyi
temizle
|
VERİŞ AZALDI
|
1)Alıcı filtre
tıkalı
2)Pompa hava
emiyor
3)Relief valve
kaçırıyor veya yanlış ayar
4)Dişliler aşınmış
|
1)Filitreyi
temizle
2)Tank seviyesini
kontrol edin. Boğaz packingleri,alıcı taraf salmastraları hava emiyor
3)Valfı ayarla vey
valfı alıştır.
4)Pompayı overol
et.
|
ELEKTRİK MOTORU FAZLA
AMPER ÇEKİYOR.
|
1)Veriş basıncı
çok yüksek
2)Salmastralar çok
sıkılmış
3)Pompa laynında
değil
4)Pompa ve motor
yatakları aşınmış
|
1)Valfların açık
olduğuna bak
2)Yağ çok soğuk
3)Salmastra
baskısını gevşet
4)Layna al.
5)Yatakları yenile
|
POMPADA AŞIRI
SARSINTI VAR.
|
1)Layn bozukluğu
2)Kavitasyon
3)Yağ çok soğuk
4)Seyfti valf açıp
açıp kapatıyor.
5)Yataklar aşınmış
6)Pompada yabancı
madde
|
1)Motor ve pompayı
layna al.
2)Pompanın hava
emmediğine alıcı basıncın aşırı düşük olmamasına dikkat et.
3)Yağı en az
pompalama ısısına kadar ısıt.
4)Valfı overol et
ve ayarla
5)Yatakları yenile
6)Pompayı aç veya
yabancı maddeyi çıkar.
|
PİSTONLU POMPALARDA ARIZALAR, SEBEPLERİ, GİDERİLMELERİ
PROBLEM
|
CAUSE
|
ACTİON
|
POMPA BASMA YAPMIYOR
|
1)Verici valf kapalı
2)Alıcı valf kapalı
3)Emiş filitresi tıkalı
4)Alıcı-verici valflar tutmuş
5)Rilif valve açık olarak tutmuş –yay kırık
|
1)Valfı aç
2)Valfı aç
3)Filitreyi temizle
4)Valfları al overol yap
5)Rilif valfı overol et ve ayarla
|
POMPA BASMASI ZAYIF
|
1)Emme ve çıkış valfları tutmuş
2)Emme filitresi tıkalı
3)Rilif valf açık tutmuş veya az basınçta açıyor
4)Piston segmanları aşınmış
5)Silindirler aşınmış
|
1)Valfları overol yap
2)Filitreyi temizle
3)Valfı overol et. Açması ayarla
4)Pompayı overol al
5)Pompayı overol al
|
ELEKTRİK MOTORU FAZLA AKIM ÇEKİYOR
|
1)Çıkış valfı kapalı
2)Piston rod galndi cok sıkı
3)Yataklar aşınmış
4)Dişliler aşınmış
|
1)Valfı aç
2)Salmastra glendini gevşet
3) Pompayı overol al
4)Pompayı overol al
|
Pistonlu Pompalar:
Pistonlu pompa basma kapasitesi
düşünce, ilk akla gelen, piston segmanlarının yenilenmesidir.
Layner aşınmış,
ovalleşmiş olabilir. Bu durumda, segmanlar yenilense
bile, basma kapasitesi
yükseltilemez. O, zaman, layner rektefiye edilip,
piston, yeni
layner çap ölçüsüne göre, büyütülür. Yani, hem layner
hem de piston - oversize -
olarak iş görmeye başlar.
Bu rektefiye işi, bir veya iki
defa tekrarlanabilir. Valfların alıştırılmaları
valfların plakaları,
pleytte veya yerinde siti ile
birlikte sıfır alıştırma macunu ile görüştürülür. Yaylar kontrol edilir,
kırık olanlar yenilenir.
Santrifüj Pompalarda Bakım Tutum:
Santrifüj pompalarda aşınmalar,
impeller ve keystte - case - aşınma ringlerinde
olur..
İmpeller, kanatların
kırılmalarında, erozyondan aşınmalarda, yedek impeller
ile değiştirilebildiği gibi, yedek impeller
yoksa, kırılan veya aşınan kısımlar, sarı kaynağı ile doldurularak ve taşlanarak bir
müddet daha pompa, devrede kalıp iş görebilir.
Gemilerde,
bu usul, çokça tatbik edilir.
Santrifüj pompalarda, ımpeller ve
keysın, ayrı ayrı aşınma ringleri
vardır.
Şekil
(9) daki resimlerde, wear ring or sealing
rings - aşınma veya siyil ringleri
Yukarıdaki resimde, keys aşınma
ringi, iki
parçalı olarak, işlenmiş ve keyse çakılmış, yine üstte,
impeller ringi tek parça
olarak görülüyor. Alttaki
resimde, her iki aşınma ringi
de, tek parça olarak gösteriliyor.
Santrifüj pompalarda, dairesel
-radial - klerens, mümkün olduğu kadar, küçük tutulur. Böylelikle
pompa verimi arttırılmış
olur.
Impeller
ve aşınma ringlerin
malzemeleri, sarı pirinçtir. Bakır (Cu) ve çinko (Zn) alaşımı.
Aşınma ringler arası, klerensler büyüyünce, pompa verimi düşer. Aşınma ringleri yenilenmelidir. Gemilerde, aşınma ringleri, ham olarak, yani, iç ve dış daireler, torna
edilmemiş olarak, yedekte bulundurulur.
Yeni ölçülere göre,
ham ringler, torna edilerek, yerlerine
çakılır. Hiçbir santrifüj
pompa, orijinal ölçülerinde
kalamaz. Onun içindir ki,
aşınma ringleri,
imalatçısından ham olarak temin
edilir. İmalatçıdan
gelen ham aşınma ringleri,
pahalı olduğundan, bizler ölçülerine göre,
piyasadan sarı aşınma ringlerini
daha ucuza temin ederiz.
Santrifüj pompalar bağlanırken,
kademeler arası, sızdırmazlıgı sağlamak için, contalar kullanılır.
Pompa verimini arttırmak, kullanılan
contaların kalınlığına bağlıdır.
Mümkün olduğu
kadar ince olmalıdır. Böylelikle,
radıal klerensler, minimumda tutulabilir. Gemilerde,
genellikle, santrifüj pompaların iç kademe bağlantılarında,
harita kağıdı kullanılır. Kademeler bağlanırken, harita kâğıtların,
keyste, yerlerinde durmalarını temin etmek için, her iki
yüzü greslenir.
Dişli Pompalar:
Yağ içinde çalışan
dişlilerde, hemen hemen aşınma
olmaz. Ancak, yataklarda, aşınmadan dolayı düşüklük varsa, dişliler birbirlerinin
üzerine fazladan basarak, aşınma
o şekilde olabilir.
Dişli pompaların yatakları, sık
sık kontrol edilmelidir. Yatak düşlükleri, daha ziyade,
düz yataklarda (white metal) olur.. Rulman yataklamada, yatak
düşüklükleri
olmaz.
Dişli pompaların, çalıştıkları
sıvıların içinde, hiç bir şekilde,
sert maddeler bulunmamalıdır.
Bu açıdan, dişli
pompa fılitreleri, çok verimli ve daima
iyi durumda bulundurulmalıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder