Sistemler giriş devrelerinden hava yaparlar, havaları çıkış
devresinden çıkarılır.
-Şayet bir pompa çalıştırıldığında vakum çok fakat pompa
basmıyorsa (yani çıkışında basınç yoksa) girişte bir yer kapalı
demektir. Bu da alıcı tarafında bir valf kapalı kalmış ya da filtre
tıkalı anlamına gelir. Valf onarılır ve filtre temizlenir.
-Şayet bir pompa çalıştırıldığında vakum yok ve pompa da
basmıyorsa sistemde hava vardır. Bu durumda hava yapan yer tespit
edilir. Bunun için en pratik yöntem pompa giriş devresinin (pompa
stopta iken) su, yağ-yakıt gibi bir sıvı ile doldurulmasıdır. Pompa
çalışmadığı için giriş devresine doldurulan basınçlı sıvı hava alan
yerden çıkacaktır. En fazla rastlanan olay ise, pompa veya valf
boğazlarında salmastralardan veya mekanik sealden hava yapması ile
alıcı devrelerin delinmesidir. Pompa, alıcı (giriş) valfı kapalı iken
çok az çalıştırılıp bakılır. Bu durumda vakum var ise, pompa normal
olup hata valften önceki devrededir.
-Mesela bir double bottom balast tankını basarken pompada vakum
yok ama çıkışında basınç var ise pompa normaldir. Ancak dip tank
basılıyor olsa vakum olması gerekirdi. Vakum olmadığından ve pompa da
basıyor olduğu için top side tankın veya deniz suyu valfının kaçırdığı
aşikardır
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder