YÜKLEMEDE LİMANDA
/ DEMİRDE GEMİNİN BLACK OUT DURUMUNDAN DEVREYE ALINMASI
GEMİ HERHANGİ BİR ŞEKİLDE BLACK OUT
OLDUĞUNDA EMERGENCY DIESEL GENERATOR 22 SANİYE İÇİNDE DEVREYE GİRER.
BAŞ MÜHENDİS:
1. MAKINA KONTROL ODASINDA HAZIRLIK VE
ÇALIŞMALARI YÖNLENDİRİR.
2. KÖPRÜ ÜSTÜ / KARGO KONTROL ODASI İLE
HABERLEŞME SAĞLAR.
3. BLACK OUT SEBEPLERİNİN ARAŞTIRILMASINI
YÖNLENDİRİR.
II. MÜHENDİS:
1. ŞAFT GEN. OLARAK
KULLANILABİLECEK OLAN İSKELE ANA MK. NIN HAZIRLIĞINI YAPAR, ( AUX & BILGE
PP’ ANA MK ‘ BESLER HALE GETİRİR VEYA JW SICAKLIĞI UYGUN İSE SG İLE GEMİ
BESLENDİKTEN SONRA MESW PP DA DEVREYE ALINABİLİR ) VE ÇALIŞTIRIR. ( EMERGENCY
DG NO 1 PRIMING PP ‘I BESLEDİĞİNDEN )
2. EĞER İSKELE ANA MAKİNADA
ÇALIŞMA VAR İSE SANCAK ANA MAKİNANIN LOCAL OLARAK ÇALIŞTIRILMASI İÇİN HAZIRLIK
YAPAR VE ÇALIŞTIRIR.( F.O. SUPPLY UNIT NO 2 PP’LAR VE NO 2 MAIN AIR COMPRESSOR
EMG. DG’ DEN OTOMATİK OLARAK BESLENECEKTİR.)
3. ELEKTRİK ZABİTİ İLE BERABER
KULLANILACAK OLAN ŞAFT GEN. DEVREYE ALINIR.
4. GEMİ BLACK OUT OLDUĞUNDA
VİSKOSİMETER ALARM VERİP ÇALIŞMAYACAĞINDAN ALARM RESETLENİP VİSKOSİMETER
DEVREYE ALINIR.
5. ME COOLING SEA WATER PP’I
ÇALIŞTIRIR.
6. ENGINE ROOM SUPPLY FANLARINI
ÇALIŞTIRIR.
7. ME FUEL
OIL SUPPLY UNIT’I KONTROL EDER
8. DEVREDE OLAN BOILER ‘İ KONTROL
ETTİRİR VE ALARM VAR İSE RESETLETTİRİR.
9. SEWAGE UNIT ALARM’ INI RESETLETTİRİR.
10. GEREKİYORSA FO VE LO
SEPERATÖRLERİNİ DEVREYE ALIR.
11. OTOMATİK OLARAK EMG DG ‘DEN
BESLENEN REMOTE VALF HİDROLİK SİSTEMİNİ KONTROL
ETTİRİR.
12. HIDROFOR ‘UN KONTROLUNU
YAPTIRIR.
ELEKTRİK ZABİTİ:
1. ÇALIŞTIRILAN SG NİN DEVREYE ALINARAK
GEMİNİN BESLENMESİNİ SAĞLAR.
2. EMERGENCY DG KONTROL EDER, ÇALIŞIYOR
İSE STOP EDER.
3. BUZLUK SİSTEMİNİ KONTROL
EDEREK SİSTEMİN DEVREYE GİRMESİNİ SAĞLAR.
4. A/C SİSTEMİNİ KONROL EDER
DEVREYE GİRMESİNİ SAĞLAR.
5. BACALARDA ( SANCAK – İSKELE )
BULUNAN YANGIN DAMPERLERİNİN ( FUNNEL SHUTTER ) SWITCH’LERİNİ ON DURUMUNA ALIR.(
SWITHCLER ENG. ROOM GİRİŞ KORİDORUNDADIR.) ENG. ROOM GİRİŞ KORİDORUNDADIR.)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder