1 Şubat 2017 Çarşamba

DÜMEN MAKiNASI

DÜMEN MAKiNASI 
iskele sancak pompaların çıkışlarındaki valfler (4 adet) açık olmalı ve safematic valve block cross (X) konumuna alınmalıdır. Öncelikle pompaların sump tankları doldurma valfleri açılarak expansion tankındaki yağ ile doldurulmalıdır. (Bu valflerin kapatılmasına gerek olmayıp açık kalabilir.) Örneğin, iskele pompa devrede olsun. Pompa; sump tanktaki yağı, solenoid valfa (control valve block) yollar. Solenoid valf enerjilenmedikçe yağ, control valfından geri döner. Dümen elektriki olarak iskeleye basıldığında solenoid valfı enerjilenip valfı çapraz konuma geçirir. Böylece yağ valf bloğundan iskele baş silindire (P1 bağlantısına), aynı zamanda safematic valve block üzerinden sancak kıç silindire (P2 bağlantısına) gider. (Ancak resimde görüldüğü gibi bypass valfı açık olduğundan P2 ve S2 bağlantılarında basınç eşittir.) iskele baş ve sancak kıç silindirde yağ basıncı arttığından baş piston sancağa, kıç piston iskeleye doğru hareket eder. Böylece yeke sancağa, gemi iskeleye döner.

 Bu esnada iskele kıç silindirdeki yağ, solenoid valf bloğundaki yoluyla iskele pompanın sump tankına geri döner.

 Bir silindirin keçesi kaçırdığı durumda bir çift silindir grubu çalışma dışı tutulup manuel çalıştırma valfı (safematic valve block) vasıtasıyla diğer çift silindir grubu devreye alınabilir. Manuel çalışma kolu 1’e getirilirse no:1 pump ve kıç silindirler çalışacak, kol 2’ye getirilirse no:2 pump ve baş silindirler çalışacaktır. Böyle bir durum olursa tork artacağından gemi sürati düşürülür ve alabanda basılmaz.

 Köprü üstünden no:1 pump çalıştırılıp diğeri STAND-BY’a alındığında genellikle şu durumlarda yedek pompa no:2 devreye girer ;
 A- no:1 motor sıcaklığı aşırı artarsa
 B- no:1 pompanın yağ tankındaki yağ seviyesi çok düşerse
 C- no:1 motorda elektrik kesilirse


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder