DÜMEN MAKiNASI
iskele sancak pompaların çıkışlarındaki valfler (4 adet) açık
olmalı ve safematic valve block cross (X) konumuna alınmalıdır.
Öncelikle pompaların sump tankları doldurma valfleri açılarak
expansion tankındaki yağ ile doldurulmalıdır. (Bu valflerin
kapatılmasına gerek olmayıp açık kalabilir.) Örneğin, iskele pompa
devrede olsun. Pompa; sump tanktaki yağı, solenoid valfa (control
valve block) yollar. Solenoid valf enerjilenmedikçe yağ, control
valfından geri döner. Dümen elektriki olarak iskeleye basıldığında
solenoid valfı enerjilenip valfı çapraz konuma geçirir. Böylece yağ
valf bloğundan iskele baş silindire (P1 bağlantısına), aynı zamanda
safematic valve block üzerinden sancak kıç silindire (P2 bağlantısına)
gider. (Ancak resimde görüldüğü gibi bypass valfı açık olduğundan P2
ve S2 bağlantılarında basınç eşittir.) iskele baş ve sancak kıç
silindirde yağ basıncı arttığından baş piston sancağa, kıç piston
iskeleye doğru hareket eder. Böylece yeke sancağa, gemi iskeleye
döner.
Bu esnada iskele kıç silindirdeki yağ, solenoid valf bloğundaki
yoluyla iskele pompanın sump tankına geri döner.
Bir silindirin keçesi kaçırdığı durumda bir çift silindir grubu
çalışma dışı tutulup manuel çalıştırma valfı (safematic valve block)
vasıtasıyla diğer çift silindir grubu devreye alınabilir. Manuel
çalışma kolu 1’e getirilirse no:1 pump ve kıç silindirler çalışacak,
kol 2’ye getirilirse no:2 pump ve baş silindirler çalışacaktır. Böyle
bir durum olursa tork artacağından gemi sürati düşürülür ve alabanda
basılmaz.
Köprü üstünden no:1 pump çalıştırılıp diğeri STAND-BY’a
alındığında genellikle şu durumlarda yedek pompa no:2 devreye girer ;
A- no:1 motor sıcaklığı aşırı artarsa
B- no:1 pompanın yağ tankındaki yağ seviyesi çok düşerse
C- no:1 motorda elektrik kesilirse
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder