22 Ekim 2017 Pazar

YATAKLAR VE YAĞLAMA SINAV TEST SORULARI GEMİ

YATAKLAR VE YAĞLAMA


1)  Bir türbin jurnal kağıdındaki babit kaplamasının kırılmasının genel sebebi nedir ?
A)    Düşük hızda sürekli çalışma
B)    Yüksek hızda sürekli çalışma
C)    Rotor tarafından üretilen titreşim
D)    Aşırı miktarda yatak kuvveti
 2) Anti friksiyon yataktaki bir göçüntüye ne sebep olur ?
A)    Yatakta su bulunması
B)    Yağlayıcıdaki aşındırıcı madde
C)    Yatakta pislik bulunması
D)    Yatak yürürlükte değilken vibrasyon olması
 3) Yatakların sıcak çalışmasına ne sebep olur ?
A)    Yetersiz yağlama yağı tedariği
B)    Kirli yağlama yağı
C)    Aşırı miktarda yüklenme
D)    Hiçbiri
 4) Ana kuvvet ünitesindeki aşırı ısınmış bir yatak ne ile belli olur ?
A)    Gözetleme camındaki baloncuklarla
B)    Filtrelerdeki sludge ile
C)    Sumptaki yüksek yağ seviyesi
D)    Yataktan ayrılan yağlama yağının yüksek sıcaklıkta olması
 5) Ridakşın gearlı sistemlerde doğru yatak kullanılırsa ne olur ?
A)    Pervanede üretilen gücü gemi gövdesine iletir
B)    Şaftın dairesel hareketini ayırır
C)    Şaftın hızını arttırır
D)    Ana makine ısınır
 6) Ana makine ridakşın gear sumpı içerisinde yüksek yağlama yağı seviyesi ne için istenmez?
A)    Yağ çalkalanmasıyla sonuçlanabilir
B)    Yağ hava almış olabilir
C)    Yağ sıcaklığı yükselebilir
D)    Hepsi
 7) Hangisi bir yarım yatağa örnektir ?
A)    Piston pin yatağı
B)    Krank şaft ana yatağı
C)    Yağ yatağı
D)    Sırast yatağı
 8) Modern bir türbin rotorlarında kullanılan jurnal yatakları ne amaçla iki eşit parçalı olarak üretilirler ?
A)    Türbinden rotoru çıkarmadan yatağın çıkarılmasına izin vermek
B)    Öteki yatak yarılarıyla mübadeleyi kolaylaştırmak
C)    Srastı azaltmak ve eksenel hizalamayı korumak
D)    Bütün yüklerde pozitif yağ akışını sağlamak
 9) Çok sayıda ana kuvvet ünitesi ridakşın gear yatakları ;
               A) Hızlı yağlanır                        C) Spherical – seated
               B) Rigidly mounted                   D) Self – aligning
 10) Bir  bilyeli yatak ne olursa fazla ısınacaktır ?
A)    Gres ile tamamen dolu olursa
B)    Gres ile yarı dolu olursa
C)    Uzun müddetliğine kullanımda
D)    Yüksek hızda çalıştırıldığında
 11) Pompalara teçhiz edilen bilyeli yatakların fazla greslenmesi ile sonuçlanır ?
A)    Pürüzsüz pompa operasyonu
B)    Yatakların fazla ısınması ile
C)    Yataklardaki korozyonun azaltılması ile
D)    Pompa kapasitesinin yükseltilmesi ile
 12) Filtrelerin yağlayıcı hava devrelerinin önüne yerleştirilmesinin ilk amacı nedir ?
A)    Kompresyon ısısı
B)    Hava tedariği basınç titreşimleri
C)    Hava tedariği içindeki nem
D)    Hava tedariği içindeki türbülans
 13) Bir split – tip yatak üzerindeki aşınma miktarı , kullanılarak saptanır ?
               A) Dış kumpas                   C) Dış mikrometre
               B) Sipider geyç                  D) Yuvarlak çeşitli dış mikrometre
 14) Anti friksiyon yatakları niçin aşırı miktarda yağlanmamalıdır ?
A)    Yataklar akışın çok hızlı olmasına gerek duyacak
B)    Pislik yataklar içerisinde toplanacak
C)    Aşırı miktarda yağlayıcı kayganlığına sebep olacak
D)    Yatak aşırı ısınacak
 15) Hangi yöntem büyük miktardaki güç üretir ?
A)    Kayar friksiyonu zapt etme
B)    Döner friksiyonu zapt etme
C)    Sıvı friksiyonu zapt etme
D)    Yağ kaması friksiyonu zapt etme
 16) Kontrolleri yaparken , ana yağlama yağı sıcaklığının normalden yüksek olduğunu fark ettiniz.Bu duruma  çare olması için ne yapmalıyız ?
A)    Ana yağlama yağı pompasını hızlandırmalısınız
B)    Yağlama yağı kuleri deniz suyu giriş valfini daha geniş açmalısınız
C)    Yağlama yağı kuleri deniz suyu disçarç valfini kısmalıyız
D)    Yağlama yağı kuleri deniz suyu disçarç valfini daha geniş açmalısınız
 17) Papuç eksenli yuvarlak yatakların parçalarının içindeki yuvarlak yol ve papuç arası ........ tarafından eşitlenir ?
               A) Adi ring                       C) Yatay pleytler
               B) Yağ kıskısı                   D) Yuvarlak yaka
 18) Şaft dönerken bir şaft yatağının durumunu saptamanın en pratik metodu nedir ?
A)    Yatağı dönerek incelemek
B)    Yağlama yağı sıcaklığını kontrol etmek
C)    Yağlama yağı vizikositesini kontrol etmek
D)    Yataktan alınan yağ numunesinde karbon birikintisi aramak
 19 ) Split tip ridakşın gear yataklarını babbit ile kaplamak iin başvurulan inşa metodu nedir ?
A)    Her zaman split ile bir yatay kanada yerleştirilir
B)    Yuvalarında korunur , böylece basınç noktaları , bağlantı yüzeylerinde oluşur
C)     Dört eşit boyutlu halkalara dökülürler
D)    dik olarak yerleştirilir ve yataklarına yuvalanır
 20) Kingsbury darbe korumasının hangi öğesi , darbeyi şafttan yağ şeridine iletir?
               A) Kolar
               B) Alt seviye levhası
               C) Üst seviye levhası
               D) Beys halkası
  21) Her hangi bir ridakşın gear veya yataktan geçen yağın maksimum sıcaklık yükselişi kaç dereceyi aşmalıdır ?
               A) 30º F                       C) 70º F
               B) 50º F                        D) 90º F
 22) Uygun biçimde yağlanan yatağın en iyi göstergesi nedir ?
A)    Yağlama yağı pompası disçarcındaki yağ basıncı
B)    Temizleme ve inceleme esnasında yağlama yağı filtresinin durumu
C)    Yatak termometresinde gösterilen yağ sıcaklığı
D)    Yağlama yağı kulerinden ayrılan yağ sıcaklığı
 23) Bir disk tipi purifiyer de , ince tabakalardaki yağlama yağını sepere etmek için ve yağ setling boşlukları yaratmak için hangi metot kullanılır ?
A)    Bir disçarç ringi
B)    Üç kanatlı alet
C)    Bir tubular bowl
D)    Koni şeklinde parçalardan oluşan seri
 24) Şaft yatakları genellikle nasıl yağlanırlar ?
A)    Gravite – besleme ile
B)    Basınç – besleme ile
C)    Yağ yağlama diskleri ile
D)    Yağ yağlama diskleri ile
 25) Bir yağlama yağı kulerinin deniz suyu tarafında kabuk ve pislik bulunması genellikle hangi işaret ile belli olur ?
A)    Tıkanmış yağlama yağı filtreleri ile
B)    Yağlama yağı sistemine deniz suyu sızıntısı ile
C)    Yağlama yağının basıncının düşmesi ile

D)    Yağlama yağı sıcaklığının azar azar artması ile 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder