Bilgi bloğu, Denizcilik bilgi arşivi,teknik terimler,teknik kavramlar,teknik açıklamalar ,bilgi kaynağı, ödev, denizcilik dökümanları,nedir? sorusunun cevabı
3 Mart 2017 Cuma
Incınarator / Çöpleri Yakıcı Kazan:
1997 Temmuzundan sonra 400 grostonun üzerindeki yeni gemilerde çöp yakıcı kazanın kullanılması marpol kaideleri gereği şart koşulmuştur.
Incınarator kazanı küçük bir kazan olup, en ağır yağ veya yağ – yakıt karışımlarını yakabilir.
Burada cam maddeleri hariç diğer bütün çöp, alüminyum kutu, plastikleri kül haline getirebilir.
Kül yüksek ısıda oluştuğu için çevreye zararlı bir madde değildir.
Deniz suyu ile birlikte denize atılabilir. Bu durumda sludge (çamur yağ yakıt karışımı) , tankındaki biriken atıklar bu şekilde tükenmiş olur.
Bu yakma olayı, gün ve tarih olarak, oil record book’a işlenir.
Port state control’larda, alakalılar, ıncıneratör’ün çalışıp çalışmadığını kontrol ederler.
Çalışmıyor ise ,“defect lıst” (arıza listesi)’ni kaptana verip tamirini ister ve tekrar gelip kontrol ederler.
Bu listede, diğer başka birçok emniyet ve çevre koruması ile alakalı arızalar belirtilir.
Gemide bulunan çevre korunması ve seyir emniyet cihazlarının çalışma durumunda tamirlerini isterler.
Ancak bunların tamirinden sonra, gemi yükleyebilir veya yük aldıktan sonra limandan çıkabilir.
İncinerator ve çıkan atık
ÖRNEK : TeamTec Incinerators
GS 1500C
▪ Burn all shipboard
▪ No smoke or smell waste, including
▪ Easy installation galley garbage, plastic
▪ No filters/no strainers metal cans, etc. in sludge system
▪ Solid waste and sludge can be burnt in the same PLC-program.
Solid waste and sludge can be burned simultaneously. Capacity: Max. 1.290.000 kcal/h (1584 kW)
İnsineratör veya Çamur Fırını
Çamur fırınları; atık yağ, su içeriği %25’ e kadar olan yağ ve su, köhne bez veya paçavra, yağlı ve kirli üstüpü vb. ile gerektiğinde biyolojik atık sistemlerinden gelen katı maddeleri yakmak üzere kullanılır.
Şekil de ekonomi sağlamak amacıyla küçük, su borulu bir kazanla birleştirilen ve böylece kullanılan bir fırın sistemi görülmektedir.
Modern gemilerde kullanılan yağlı su insineratörü veya fırını
Port state control(devlet liman kontrolleri),son derecede mühim kontrollerdir.
Çevre kirlenmesinin önlenmesi artık, devlet kontrollerine bırakılmayıp, sivil örgütlenmelerde aktif olarak faaliyet gösteriyorlar.
Mesela yeşiller bu konuda oldukça etkilidir.
Port state controllar o kadar ileri gidiyor ki, duyduklarımıza göre; Avrupa, Amerika ve Kuzey denizi ülkelerine giden, Türk gemilerinin kontrollerine gelen liman otoriteleri, Kaptanın, başmühendisin ve bütün gemi zabitlerinin İngilizce bilmelerini şart koşuyorlar.
Her hangi bir durumda, geminin dışarıyla bağlantısında çabukluk ve doğru dürüst bir anlatımın liman ve seyir emniyeti açısından hayatı gereklilik görülüyor.
Bu durumlarda, aynı gemilerin tekrar tekrar istenilen şartlara uymaması halinde “blacklist” (kara liste)ye işlenip, bütün dünya limanlarına anında, bilgisayarla bildiriliyor.
Bu gemiler, limanlara artık alınmaz oluyor.
Böyle birçok Türk gemisi kara listede yer almaktadır.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder