5 Ekim 2017 Perşembe

FUEL OİL SİSTEMLERİ SINAV SORULARI (TEST)

FUEL OİL SİSTEMLERİ


1-) Aynı kazan içerisinde karışık boyutlarda püskürtücü levhalar kullanımı neye sebep olacaktır?
A)    Atomizörlerin fuel basıncında titreşimlere
B)    Ocak hava girişinde titreşimlere
C)    Düşük ateşleme oranlarında yanmanın iyileştirilmesine
D)    Ocaktaki ateşin sönmesine
2-) Fuel oil servis pompası, emişi nereden alır?
A)    Kirlilik kontrol tankından
B)    Double-bottom tanklarından
C)    Besleme ve filtre tankından
D)    Settling tanklarından
3-) Eğer fuel oil sayaçlarınız ve börnırlardan geri dönüş akıntı sistemleriniz varsa; fuel oil tüketimini .............................................. yaparak ölçersiniz:
A) Yollama ve dönüş kayıtları arasındaki farkı alarak
B) Her iki sayacında yekününü alarak
C) Sadece yollama sayacını kullanarak
E)     Sadece dönüş sayacını kullanarak
4-) Bir fuel oil servis sisteminde; hızlı kapama fuel oil kesme valfi, ..........................’in arasına yerleştirilmiştir.
            A) Fuel oil ısıtıcıları ve deşarj filtreleri
            B) Servis pompaları ve fuel oil ısıtıcıları
C) Ana fuel oil kesme valfi ve kazan
E)     Emiş filtreleri ve servis pompaları
5-) Fuel oil selenoid valfi; ................................................ ile kapanabilir:
            A) Güçlü draft fanının durdurulması
            B) Tarayıcının ocakta alev görmemesi
A)    Fuel oil basıncının 100 PSI’ya düşmesi
B)    Üstteki A ve B şıkkı
6-) Sönmüş bir ateş için hava deliği;
            A) Açık tutulmalı
            B) Kapalı tutulmalı
C) Yarı açık tutulmalı
            D) Çıkartılmalı ve rafa yerleştirilmeli
7-) Verimi arttırmak amacıyla, kazanda yanan fuel’in hepsinin nereye alınması makuldur?
            A) Apteyke
            B) Ocağa
A)    Tup yuvalarına
B)    Duman borularına
8-) Eğer kazan ocağındaki ateş ‘çatırdarsa’ ya da “tıslarsa”, neyden kuşku duymalısınız?
            A) Börnırlarda haddinden fazla fuel basıncından
            B) Fuel pompasının emişinin kaybından
            C) Düşük fuel oil sıcaklığından
            D) Fuel oil’e su bulaşmasından
9-) Bir püskürtücü pleyt ağzını temizlemek için ne kullanılırsınız?
            A) Ağızla aynı boyutta bir matkap ucu
            B) Bir bakır tel
C) Bir meyilli tırnak
D) Bir kalem
10-) Bir kazanın üreteceği buhar miktarı, ........................................ ile kontrol edilir:
                        A) Süperhiterin sıcaklığı
                        B) Besleme pompası deşarj basıncı
C) Börnırın püskürtücü pleytinin boyutu
D) Börnırlardaki fuel oil sıcaklığı
11-) Bir gemideki double-bottom tankları, ............................................. için kullanılırlar:
A)    Fuel oil depolamak
B)    Temiz su depolamak
C)    Gemi hafifken dengeyi sağlamak
D)    Yukarıdakilerin hepsi
12-) Düz mekanik fuel oil sistemlerindeki oil börnırları, en az ............................ temizlenmelidir:
A)    Haftada bir                                                          C) Her saat
B)    Her nöbette                                                         D) Günde bir
13-) Fuel oil ısıtıldığı zaman;
A)    Vizkozitede artma olur                                       
B)    Hacimde artma olur
C)    Parlama noktasında artma olur
D)    Yanma noktasında artma olur
        14-) Aşağıdakilerden hangisi en geniş yanma alanını verir?
A)    Düz mekanik börnırlar
B)    Buhar atomizasyonu
C)    Dönüş akıntı börnırları
D)    Döner çanak börnırları
15-) Fuel oil ısıtıcılarından çıkan sıvı nereye döner?
A)    Muhafaza besleme sistemine
B)    Ana besleme sistemine
C)    Kirli (gözetleme) tankına
D)    Sintinelere
16-) Börnır tesisatının, sıkça kullanılan diğer bir ismi aşağıdakilerden hangisidir?
A)    Börnır                                                                  C) Barrel
B)    Register                                                               D) Hava folyosu
17-) Fuel oil servis pompaları ve fuel oil hiterleri arasına yerleştirilmiş bir fuel oil sayacı, ne tip sayaç olmalıdır?
A)    Soğuk tip sayaç                                                   C) Dikey sayaç
B)    Sıcak tip sayaç                                                     D) Süper sayaç
18-) Fuel oil deşarj fitresinin diğer adı;
A)    Soğuk filtre                                                         C) Manyetik filtre
B)    Sıcak filtre                                                           D) İri taneli filtre
19-) Normal fuel oil basıncı;
A)    50 PSI                                                                 C) 100 PSI
B)    200-300 PSI                                                        D) 125-175 PSI
20-) Standart mekanik atomizöre sahip bir fuel oil börnırında; fuel ve hava, fuel .............................’den ayrılırken karıştırılırlar:
A)    Delik                                                                   C) Teğetsel yiv
B)    Halkalı yiv                                                           D) Oil passage
21-) Fuel oil hiteri, ........................................ yerleştirilmiştir:
A)    Servis pompasının deşarj tarafına
B)    Servis pomapsının emiş tarafına
C)    Transfer pompasının deşarj tarafına
D)    Servis pompası ve settling tankı arasına
22-) Dizel oil, börnırlara ..................................... yollanır:
A)    Ağır duman olması ihtimaline karşı
B)    Soğuk çalıştırmaya yardımcı olmak için
C)    Eğer ağır fuel harmanlanmalıysa
D)    Gerekli kapasiteye yükseltmek için
23-) Çok yüksek fuel oil sıcaklığı, ..................................... sebep olacaktır:
A)    Kazan basıncında düşmeye
B)    Ateşin sönmesine
C)    Börnırların çalışmamasına
D)    Fuel oil hiter kangallarında karbon taşına
24-) Bütün fuel oil tankları nereden havalandırılır?
A)    Settling tanklara kontrol deliği
B)    Ana güverteye yerleştirilmiş kaz boynu delik
C)    Transfer pompasına kontrol valfi
D)    Settlerlara boşalan kazboynu deliği
25-) Eğer börnır püskürtücü pleytini geri koyarsanız ne olur?
A)    Fuel atomizasyonu fakir olacak ve kazan duman çıkaracak
B)    Aşırı fuel geri basıncı, börnırın akıtmasına sebep olacak
C)    Börnır uç somunu, aşırı ısınacak ve muhtemelen çatlayacak
D)    Börnır alev konisi ters yönde girdap olacak
26-) Düz mekanik yakıt börnırı ile atomize olmuş yakıt miktarı, püskürtücü pleytin boyutuna ve ........................................ bağlıdır:
A)    Yakıt dönüş basıncına                                         C) Kuvvetli draft basıncına
B)    Fuel oil basıncına                                                 D) Ocak hava sıcaklığına
27-) Eğer fuel oil tankından gelen buharı engelleyen kapak açılırsa, fuel sıcaklığı;
            A) Düşecek                                                               C) Aşırı miktarda değişecek
            B) Artacak                                                                 D) Değişmeden kalacak
28-) Bir hızlı kapama valfi; ...................................... mümkün olduğunca yakın yerleştirilir:
A)    Fuel oil pompa emişine                                        C) Fuel oil settlerlara
B)    Tuğla kazana                                                       D) Fuel oil servis tanklarına
29-) Bir yakıt sayacı, kullanılan miktarı .............................. olarak kayıt eder:
A)    Pound                                                                  C) Varil
B)    Gallon                                                                  D) Ton
30-) Fuel oil hiter sızıntıları, ..................................... ile anlaşılacaktır:
A)    Sintinelerde yakıt
B)    Fazla fuel oil sarfiyatı
C)    Gözetleme tankına dikkat ederek
D)    Yukarıdakilerin hiçbiri
31-) Ocağa giren havaya, dönme hareketi aşağıdakilerden hangisi tarafından verilir?
A)    Difüzör                                                                C) Koni
B)    İmpeller                                                               D) Yukarıdakilerin hiçbiri
32-) Kazan titreşimine ne sebep olur?
A)    Çok fazla hava
B)    Düşük fuel basıncı ve yüksek su seviyesi
C)    Yüksek fuel basıncı ve düşük su seviyesi
D)    Yetersiz hava
33-) Suyun fuel oil ile karışması, .................................. ile mümkündür:
A)    Gemi teknesinde sızıntı
B)    Yakıt ile pompalanmak
C)    Tanklarda yoğunlaşma
D)    Yukarıdakilerin hepsi
34-) Eğer ocak yüzeyinde bir yakıt birikmesi bulursanız; aşağıdaki adımlardan hangisini yapardınız?
A)    Daha küçük börnır ucu koyma
B)    Bütün hava deliklerini kapama
C)    Bütün hava deliklerini açma
D)    Fuel oil deşarj valfini kapama
35-) Temizlemek için sökeceğiniz zaman fuel filtresindeki dreyn valfi açmak niçin gereklidir?
A)    Filtre kapağını sökmeden önce fuel basıncını boşaltmak için.
B)    Filtreyi sökmeden önce tortuyu ve suyu boşaltmak için
C)    Valfin öteki filtreye yön değiştirebilmesi için bütün basıncı azaltmaya
D)    Filtre gövdesinden pozitif yakıt akışı olduğuna emin olmak için
36-) Eğer bir kazan buhar basıncı kaybetmeye başlarsa ve bacadan beyaz duman geliyorsa, buna sebep ne olabilir?
A)    Kirli börnır
B)    Cebri hava akımı fanı yüksek hızda
C)    Cebri hava akımı fanı çok yavaş çalışıyor
D)    Fuel oil sıcaklığı çık yüksek
37-) Bir değişebilir kapasiteli fuel oil sistemi, ............................... ile aynıdır:
A)    Düz mekanik                                                       C) Buhar atomizesi
B)    Geri akış                                                              D) Halka enjeksiyon
38-) Fuel oil transfer pompası üzerindeki rilif valf, .................................. deşarj eder:
A)    Settling tanklara
B)    Transfer pompası emiş hattına
C)    Fuel oil servis emişine
D)    Double-bottom tanklarına
39-) Bir fuel tedarik hattı üzerindeki bir ‘selenoid trip valf’:
A)    Hava kaybı esnasında fuel oil yollamayı keser
B)    Hava kaybı esnasında hava yollamayı keser
C)    Ateş kaybı esnasında fuel yollamayı keser
D)    Üsttekilerden A ve C’yi yapar
40-) Börnır bareli ve ucu, difüzör zırhıyla temasta olacak şekilde doğruca kurmak için ne kullanılır?
A)    Hiçbir ayarlamaya gerek yoktur                          C) Fiber rings
B)    Metal rondela                                                      D) Mesafe parçası
41-) Bir alev tarayıcı ne için kullanılır?
A)    İyi yanma için fuel oil basıncını ve sıcaklığını ayarlar
B)    Buhar dramındaki su seviyesini ayarlar
C)    Bu, ateşçinin ocağı görmesine imkan tanır
D)    Eğer ateş başarısız olursa (yanmakta), fuel oili keser
42-) Otomatik yanma kontrol;
A)    Yakıt basıncını, tespit edilmiş minimum basınca yaklaştığı zaman, börnırların sayısını azaltır
B)    Her zaman çalışan börnırların sayısını aynı seviyede tutar
C)    Basınç düştüğü zaman, bütün börnırlarda, börnır uçlarının boyutunu değiştirir
D)    Yukarıdakilerden A ve C’yi yapar
43-) Bir fuel oil hiterinde, buhar kapanındaki bir bozukluk; ...........................’e sebep olabilir:
A)    Hiterin ısıtma kapasitesinde bir düşmeye
B)    Fuel oil sızıntısına
C)    Yakıt sıcaklığında bir artmaya
D)    Hiterin ısıtma kapasitesinde bir artmaya
44-) Eğer fuel emiş kaybı yüzünden kazanda ateş sönerse, siz her zaman;
A)    Bütün börnırları değiştirmelisiniz
B)    Fuel hiterini güvence altına almalısınız
C)    Elle, güvenlik valflerini kaldırmalısınız
D)    Cebri havalandırma fanını çalışır durumda bırakmalısınız
45-) Eğer siz kertikli ya da zarar görmüş bir börnır püskürtücü pleyt bulursanız, yapacağınız;
A)    Nöbetteki mühendise haber vermek
B)    Onu derhal değiştirmek
C)    Yedek olarak onu saklamak
D)    Hiçbir şey yapma, bu problemlere sebep olmayacak
46-) Fuel oil atomizasyonunun amacı, aşağıdakilerden hangisini gerçekleştirmek için gereken yağ ve hava karışımının doğru olarak yapılmasıdır?
A)    Maksimum “fluff”                                               C) Tam yanma
B)    Girdap hareketi                                                   D) Bölgesel ısınma
47-) Çok düşük bir fuel oil sıcaklığı, ............................... sebep olabilir:
A)    Aşırı buhar sıcaklığına
B)    Fakir yanma ve dumanlı ateşe
C)    Fuel oil pompasının titremesine
D)    Süperhiter sıcaklığında artmaya
48-) Eğer bir kazan siyah duman çıkarıyorsa, buna muhtemel sebep;
A)    Yetersiz hava
B)    Fuel oil sıcaklığının çok düşük olması
C)    Kirli börnırlar
D)    Yukarıdakilerden herhangi biri
49-) Hangi pompa double-bottom tankından emiş alır ve settlera disçarc eder?
A)    Fuel oil servis pompası                                       
B)    Genel servis pompası
C)    Sump pompası
D)    Fuel oil transfer pompası
50-) Aşağıdaki püskürtücü pleytlerden hangisinin ağzı en ufaktır?
A)    3909                                                                    C) 3009
B)    3509                                                                    D) 2909
51-) Eğer fuel oil sıcaklığı börnırlara çok düşük olarak giderse:
A)    Fuel servis pompası emiş kaybedecek
B)    Kazan, şiddetli, siyah duman üretecek
C)    Kazan, yoğun, beyaz duman üretecek
D)    Fuel servis filtreleri tıkanacak
52-) Eğer fuel oil servis pompası hızlı kapama valfi akıntısına sızıyorsa, siz yakıt sızıntısını, ........................................... kapatarak durdurabilirsiniz:
A)    Ana yakıt valfini                                                 C) Börnır valfi
B)    Root valfi                                                            D) Yeniden dolaşım valfi
53-) Soğuk bir kazanı ateşlemeden önce fuel oili yeniden sirküle etmek niçin gereklidir?
A)    Fuel filtrelerine, fueli tam olarak temizlemesine olanak sağlamak için
B)    Uygun atomizasyon için fuel oili yeteri kadar ısıtmak için
C)    Bütün suyun fuel oil’den çıkartıldığını garanti etmek için
D)    Fuel basıncına azar azar takviye etmesi için olanak sağlamak için
54-) Börnır barrel’den, börnır uç somununu uygun biçimde sökmek için barrel;
A)    Çalışma alanında bir makinist mengenesinde sıkıştırılmalıdır
B)    Kazandaki istif rafının içinde sabitlenmelidir
C)    Börnır bençinin üzerindeki tesisat tarafından tutulmalıdır
D)    Uç somunu çıkartmadan önce, kaz boynundan çıkartılmalıdır
55-) Tuzlu suya bulaşmış yanan fuel, ocakta cam gibi curuf oluşumuna sebep olacaktır. Bu curuf;
A)    Koruyucu katman teşkil edecektir
B)    Ateşe dayanıklı noktaları mühürlemek
C)    Ateşe dayanır malzemeye zarar verecektir
D)    Ocağın ısısını yükseltecektir
56-) Uzaktan kumandalı uzatma rodların koruma yöntemi aşağıdakilerden hangisi olmalıdır?
A)    Arasına gres
B)    Periyodik olarak test
C)    Universal noktaların kontrolü
D)    Yukarıdakilerin hepsi
57-) Alev tepmesi nedir?
A)    Bir demir yolu kıvılcımı
B)    Yangın kutusunda bir patlayıcı
C)    Bir bomba
D)    Settlerlardaki yakıtı infilak ettirme
58-) Eğer herhangi bir sebepten dolayı ateşi kaybederseniz; yapacağınız ilk şey nedir?
A)    Börnırlara giden bütün yakıt kesmek
B)    Su seviyesini kontrol etmek
C)    Fuel ısısını kontrol etmek
D)    Yukarıdakilerin hiçbirini yapmamak
59-) Bir acil durumda, kazana giden yakıtı kapamak için hangi valf kullanılır?
A)    Root valf                                                             C) King valf
B)    Börnır valf                                                           D) Hızlı kapama valfi
60-) Fuel oil settling tankların üzerine niçin hem yüksek, hem alçak emiş valfleri açılır?
A)    Yakıtı küpeşteden aşağıya pompalamak için
B)    Yakıttan suyu çıkartmak için
C)    Yakıtı sıcak tutmak için
D)    Servis pompalarına tam bir emiş gücü sağlamak için
61-) Üzerine 32Y40 basılan bir uçta, 40 numaranın anlamı;
A)    Ağız boyutu
B)    Delik ucu boyutu
C)    Enine kesit alanı
D)    Slotların ağıza olan oranı
62-) Bir kazanın yanma oranını güvenli olarak düşürmek için, fuel oil basıncını her zaman, ..................................... düşürmelisiniz:
A)    Yakıt yeniden dolaşım valfini açarak
B)    Fuel pompalarının by-pass’larını açarak
C)    Cebri havalandırma basıncını azaltmadan önce
D)    Cebri havalandırma basıncını azalttıktan sonra
63-) 2909 püskürtücü pleyt üzerinde 29 neyi işaret eder?
A)    Teğetsel delik alanı                                              C) Enine kesit oranı
B)    Teğetsel delik oranı                                             D) Delik boyutu
64-) Buhar atomizasyon fuel oil börnırını kapatmak için aşağıdakilerden hangisi yapılmalıdır?
A)    Önce buhar valfini kapat
B)    Önce yakıt valfini kapat
C)    Valfleri aynı anda kapat
D)    Her ikisini de ilk kapat
65-) Uzaktan mekanik kontrol valfinin en önemli kullanımı;
A)    Fuel oil servis pompasını korumak
B)    Ana buhar valfini korumak
C)    Sintineleri pompalamak
D)    Yukarıdakilerden hem A, hem B
66-) Bir buhar kazanının börnırlarında normal fuel oil sıcaklığı, ....................... arasında bulunacaktır:
A)    130-140 derece F arası                                        C) 230-240 derece F arası
B)    180-220 derece F arası                                        D) 250-300 derece F arası
67-) Otomatik yanma kontrolü idaresinde her zaman ............................ kullanın:
A)    Börnırlarda en az iki değişik boyutta uç
B)    Sistemde sadece tek boyutta uç
C)    Kazanda düşük basınçta geniş uçlar
D)    Kazanda yüksek basınçta küçük uçlar
68-) Bütün fuel oil servis pompası buhar valfleri ......................................... ile takılırlar:
A)    Güvenlik kilitleri
B)    Otomatik kontroller
C)    Ateş odasının dışında biryere giden uzatma rodları
D)    Makine odasına giden uzatma rotları
69-) Yoğun beyaz duman veya sonuna kadar yanmış bir ampul hangi işareti verecektir?
A)    Aşırı ısınmış periskop                                          C) Koyu periskop
B)    Açık periskop                                                      D) Yukarıdakilerin hiçbiri
70-) Ne renk baca gazı iyi yanmayı işaret eder?
A)    Siyah                                                                   C) Açık kahverengi sis
B)    Beyaz                                                                  D) Mavi
71-) Aşağıdaki püskürtücü pleytlerden hangisinin en geniş ağzı vardır?
A)    2909                                                                    C) 3509
B)    3009                                                                     D) 3909
72-) Bir fuel oil börnır aşağıdakilerden hangisi ile yakılır? I-Sıcak tuğla işi, II-Meşale
A)    Sadece I                                                              C) Hem I, hem II
B)    Sadece II                                                             D) Ne I, ne II
73-) Bir düz mekanik börnır sisteminde, aşağıdakilerden biri haricinde hepsini bulabilirsiniz:
A)    Selenoid valf                                                       C) Root valf
B)    Yeniden dolaşım valfi                                         D) Ters basınç valfi
74-) Atomizörlere (börnırlara) yollanmadan önce, fuel oil’e ................................. için ön ısıtma yapılır:
A)    Vizkozitesini arttırmak               
B)    Vizkozitesini düşürmek
C)    Belirlenmiş ısısına yükseltmek
D)    Kalorifik değerine düşürmek
75-) Aşağıdakilerden hangisi, uygun yanmanın sonucu baca gazlarının durumunu işaret eder?
A)    Yüksek yüzdeli karbondioksit, düşük yüzdeli oksijen
B)    Yüksek yüzdeli karbondioksit, düşük yüzdeli karbon
C)    Yüksek yüzdeli oksijen, düşük yüzdeli karbondioksit

D)    Yüksek yüzdeli karbondioksit, yüksek yüzdeli karbon


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder