4 Ekim 2017 Çarşamba

GEMİ ATEŞÇİ

ATEŞÇİ

Ateşçi, nöbetteki mühendisin direktiflerine uyarak, buhar üretim sistemlerinin operasyonu ve kazan dairesi kontrolünden sorumlu olan 8 saatlik bir çalışandır.
GÖREVLERİ
Ateşçinin görevleri aşağıdakileri kapsar:
1. Emniyet için fuel oil sistemini kontrol ve takip etmek ve verimli yanma için ana buhar basıncı ve sıcaklığını muhafaza etme işlemini yapmak,
2. Emniyet ve fuel’in verimli bir biçimde yanması için tazyikli hava akımı sistemini kontrol ve takip etmek ve gerekli limitlerde baca emisyonunu azaltmak,
3. Emniyet için besleme suyu sistemini kontrol ve takip etmek ve verimli buhar üretme için ana buhar basıncını muhafaza işlemini yapmak,
4. Fuel oil filtrelerini değiştirmek ve temizlemek,                         
5. Uygun ve emniyetli operasyon koşulları için, buhar üretme sisteminin tamamını teftiş etmek,
6. Börnırları temizlemek ve değiştirmek,
7. Temiz börnır menfezi montaj ve muhafazası,
8. Ateş odasında genel temizliği yapmak,
          *9. Makine dairesinde; boru takma, valf tamiri ve pompa overhaulunu içeren bakım işlemini yapmak,

Ateşçi olarak sizin, yapmanız gereken ilk ve en önemli şey;kazan odasına girer girmez kazan ölçü camlarına bakmak, kazan içerisindeki suyun uygun seviyede olduğunu garanti etmektir. Eğer siz kazan içerisindeki su miktarının gözetimi işinden sorumluysanız, su seviyesinin doğruluğunu tespit etmek için gözetleme camını boşaltın.
Nöbeti devretmeden önce; tam olarak teftiş yapabilmeniz için kendinize yeterli zaman ayırın. Ateşi ve börnırları inceleyin. Börnır yüzeyini, atomizör üzerinde yakıt fazlalığından dolayı oluşabilecek karbon birikmesinin durumunu saptamak için incelemelisiniz ve not almalısınız. Yakıt hatları bağlantılarında ve börnırlarda yakıt sızıntısı olup olmadığını tespit edin. Kazan dairesini ve tank ve tankın altındaki yüzeyi, yangına sebep olabilecek yakıt damlamaları olup olmadığını tespit için inceleyin. Bütün yakıt damlalarının zemin üzerinden ve börnırların altındaki çanaklardan temizlendiğine emin olun. Yakıt filtrelerinin durumunu tespit edebilmek için yakıt hattının değişik noktalarından aldığınız ölçek değerlerindeki basınçları not alın. Yakıt hiterlerini, uygun sıcaklığın korunup korunmadığını anlamak amacıyla, yakıt hattı üzerindeki termometreye bakarak kontrol edin. Sintinelerin boş olup olmadığını görmek için sintinelere göz atın, hat üzerindeki börnırlara en yakın ölçekteki basıncı kontrol edin ve daha sonrada kazanların buhar basınçlarını kontrol edin. Nöbet değişimi olduğu zaman asla gevşek davranmayın veya teftiş yapabilmek için geç kalmayın. Şunu asla unutmayın ki bugünkü nöbeti devralacağınız zaman, kazan dairesinin bakımı ve korunması için bütün sorumluluk gelecek birkaç saat size ait olacaktır.ne durumlar oluşursa oluşsun, suçlunun kim olduğuna aldırmadan, sizin sorumluluğunuz aynı olacaktır. Her şey görünüşte iyi olduktan sonra, nöbetten ayrılan ateşçiye, onun nöbeti esnasında herhangi bir sorun olup olmadığını ve mühendisin herhangi bir özel emri olup olmadığını sorun. Eğer her şey olması gerektiği gibiyse, nöbeti görevin bütün sorumluluklarını da üstlenerek devralın.
Nöbeti devraldıktan sonra, sizin göreviniz her şeyin mümkün olduğunca pürüzsüz biçimde işlemesini sağlamaktır. İşinize emiş ve disçarc filtrelerini ve kullanımda olanları temizleyip filtrenin gövdesine takarak başlayın. Filtreleri ve filtrelerin etrafındaki zemini gelecek nöbet için temizleyerek bırakın.
Daha sonra, bütün börnırları değiştirin. Bunlar kazandan kazana nöbetle değişebilir ve asla bir kazanda bir kereden fazla yapılmamalıdır. Bir börnır değiştirilirken, çalışmayı tamamlamak için gereken birkaç dakikalığına kullanım dışı kalacaktır. Bu birkaç dakika esnasında, daha önce de olduğu gibi kazana giren su miktarı aynı olarak kalır fakat daha az miktarda buhar üretilir. Bu yüzden, aşırı miktarda su birikmeleri kazandaki su seviyesinin yükselmesine neden olur.
Bütün börnırlar temizlenip değiştirildikten sonra, filtreler değiştirilir ve temizlenir ve nöbet sorunsuz biçimde devam eder bir görüntü kazanır, siz belirli aralıklarla cihaz üzerinde inceleme yapmalısınız. Her zaman uyanık; yani dört gözü de açık vaziyette ol. Pin ucunda olabilen kirli zerrecikler uç boyutunu değiştirerek geçen yakıt miktarının sapması ile börnırın durmasına ve yakıtın yandığı ocakta vuruntuya ve karbon birikmesine sebep olabileceğini aklınızdan çıkarmayın. Bu karbon birikmeye devam eder ve yarım saat gibi kısa bir sürede börnır ağzını tamamen tıkayabilecek kadar geniş hale gelir. Bu ocakta uygun olmayan yanmaya sebep olacaktır, kazan borularında kurum oluşacak ve bu ciddi biçimde dikkate değer bir verim kaybına ve temizlenmesi için bir çok çalışmaya sebep olacaktır.
Her ateşçi, kazan dairesinin bir bölümünü tertipli ve düzenli tutmalıdır. Bu “bölüm” olarak tabir edilen şey sizin yerinizdir. Siz nöbetteyken bu bölümü cilalamak vs. sizin görevinizdir. Bununla beraber bu şekilde bir iş, kazanların güvenli olarak çalışmasını engelleyecek bölümlerde asla yapılmamalıdır. Her zaman su ölçeğini ve buhar ölçeğini görebileceğiniz noktalarda bulunun.
Bir ateşçi her zaman, kazanların güvenli çalışma koşulunu maksimum verimlilikle koruyabilmek için mümkün olan her şeyi yapabilmelidir. Kazan dairesindeki boru hatları ve yardımcı makinelere aşina olun ve herhangi bir zamanda başlayabilecek yangınla nasıl mücadele edileceği ve engelleneceği gerektiğini bilin. Duman için bacaya yakın bir takipte bulunu ki; bu gerek bacanın en tepe noktasına bakılarak ya da gerekse duman yoğunluk endikatörü kullanılarak yapılabilir.

KAZAN DAİRESİNDE

            1. Sıcak bir ocak duvarındaki bir börnırı asla yakmaya teşebbüs etmeyin.
            2. Asla yerine tam olarak oturmayan bir börnır bırakmayın.
            3. Kazan su seviyesindeki ani bir değişikliği derhal bildirin.
            4. Fuel içerisinde su olduğunun daha ilk işaretinde, bunu nöbetteki mühendise bildirin.
            5. Börnır uçlarını temiz tutun ve uçları değiştireceğiniz zaman, asla delikleri zedeleyecek veya genişletecek bir alet kullanmayın.
          6. Unutmayın ki bacadan çıkan aşırı fazla duman israfın işaretidir. Aynı zamanda bunun araç içinde ceza ve limandayken de para cezasına yol açtırması bahis konusudur. Bu, hava yetersizliğinden , kirli börnırlardan veya uygun olmayan yakıt sıcaklıklarından meydana gelebilir. Sizin işiniz için en iyi koşulları öğrenin. Bir tanesi haricinde bütün börnırların uygun biçimde çalışabileceğini unutmayın.
            7. Çok fazla havanın çok az denecek kadar müsriflik olduğunun bilincinde olun.
          8. Kazanın börnırlarına borudan giden yakıtın bir süreliğine kesilmesinin, kazanın yakılmasını soğukluktan dolayı zorlaştıracağının farkında olun. Yakıt, kendi sıcaklığına yükselene kadar sirküle edilmelidir.
            9. Kazan ölçek camında görülen su seviyesinin, doğru olmamasının mümkün olduğu gerçeğinin farkında olun. Eğer ölçek camının üst ya da alt bağlantılardan birinin kopar ya da kısmen tıkanırsa, gösterilen su seviyesi yanlış olabilir. Bu durum, ölçek camının boşaltılması ile tespit esilebilir. Ölçek camını boşaltmak için en üst kapama valfini kapatın ve ölçek camı dreyn valfini açın. Bu da üst bağlantıların normal olup olmadığını ispatlar. Hemen sonra, dreyn valfini kapat ve alt kapama valfini aç. Bu sizin alt ölçek camı valfi dreyn kapatıldığı zaman, su hala camın içinde olacak ve buhar yoğuşmuş suyun üzerindeyken azar azar yükselir. Diğer taraftan, eğer üst valf ve dreyn alt valf açıkken kapatılırsa, kazandaki su seviyesi görüş kısmının üzerine çıkacaktır. Bu, camın üst ucunda oluşan basınç kaybı ile meydana gelir.
            10. Menhol kapaklarını çıkartmaya teşebbüs etmeden önce, siz kazanın soğuk olduğunu bilmenize rağmen kazan drenlerinin açık olduğunu garanti ediniz. Basıncı atmosferle eşitlenmiş bir kazandan bu kapakları çıkarmak için çokta fazla kuvvet gerektirmemektedir.
               11. Asla öteki nöbette uygun biçimde kapatılmış bir ölü kazanın stop valfine güvenme. Herhangi bir valfi açmadan önce, kendiniz için hangi kazanda çalışıldığını saptayın. Onlardan birinin içerisinde çalışan bir adam olabilir.
               12. Makine dairesinden, kazan dairesinden ve su geçirmez kapılardan olan bütün çıkışların, kaçışı engelleyecek harhangi bir cisim barındırmadığından emin olun. Acil durum siz aşağıdayken oluşabilir.




* Rutin işlerin dışında.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder