10 Şubat 2017 Cuma

Ana Makine Çalıştırma

İlk Hareket Havası Sistemi
ilk Hareket Hava tüplerinde su varsa dreyn et.
Kontrol havası tüpünde su varsa dreyn et.
Hava tüpleri basınçlı hava ile dolu olmalıdır.
Pnömatik egzoz valfi sisteminde basınçlı hava olmalıdır.
Not: Basınçlı hava yağ pompası çalıştırılmadan tatbik edilmelidir.Bu egzoz valfinin  çok fazla
açılmasını önlemek içindir.
Yağlama Yağı Sistemi
Yağlama yağı pompasını;
Ana makine
Kem şaft
- Kem şaft yağ pompası
- Kem şaft besleme pompası ile
Turboşarjer için çalıştır.
Eğer turboşarjer yağlama sisteminden ayrı teçhizatlandırılmışsa gözetleme
camından yağ seviyesini kontrol et.
Yağ basıncını kontrol et.
Gözetleme camından yağ akışını kontrol et;
Piston soğutma yağı,
Turboşarjer.
Doğru tipte silindir yağı kullanıldığını kontrol et.
Silindir yağlamayı manuel/elle çalıştır.
Yağın yayılarak/fışkırarak aktığını kontrol et.
Soğutma Suyu Sistemi
Not: Eğer soğutma suyu sıcaklığı 20˚C'nin altında ise makine çalışmaz.20˚C tercihen 50˚C'ye
ısıt.
Soğutma suyu pompasını çalıştır.
Basıncı kontrol et.
Makinayı torna çark et.
Yakıt Sistemi
Yakıt saplay pompası ve sirkilasyon pompalarını çalıştır.
Eğer makine stop edene kadar fuel oilde çalışacaksa sirkülasyon pompası sürekli
çalışmalıdır.
Basınç ve sıcaklığı kontrol et.
Kontrol svicini makine dairesinden kontrol konumuna al.
Reülatör dişlisi ve yatakları yağla.
Konsola elektrik akımı aç.
Yardımcı blöverleri ''Auto'' pozisyonuna al.
Makine çalıştırmaya hazırdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder