15 Mayıs 2017 Pazartesi

GEMİCİ TERİM AÇIKLAMALARI G HARFİ İLE BAŞLAYAN




GRANDİ KUNTRA ÇUBUĞU. (Mam roya! mast): Grandi babafingo çubuğu üzerine sürülen çubuk. GRANDİ KUNTRA SERENİ. (Main royal yard): Grandi kuntra çubu¬ğu üzerinde bulunan seren. GRANDİ KUNTRA YELKENİ. (Main royal sail): Grandi kuntra sereni üzerine açılan kare yelken. GRANDİ KUNTRATA SERENİ. (Main skysail yard): Grandi kuntra sereni üstünde bulunan seren. GRANDİ KUNTRATA YELKENİ. (Main skysail): Grandi kuntrata se¬reni üzerine açılan kare yelken. GRANDİ LAGER SERENİ. Lağ yelkenleri ile donatılmış yelkenli tek-nelerde grandi direğine basılan seren. Lağ sereni de denir. GRANDİ LAĞ YELKENİ. (Main bale yawl): Lağ sereni üzerine açılan dört köşeli yelken. Bak. Lağ yelkeni. GRANDİ MAYİSTRA SERENİ. Bak. Mayistra sereni GRANDİ PAYI. Pruva direği ile grandi direği arasındaki yatay mesafe. GRANDİ PİKİ. (Main gaff topsail): Sübye armalı uskunalarda pokru- va yelkeni üzerine açılan üç köşeli yelken. GRANDİ ZİFOSU. (Main skysail pole): Grandi kuntra payı ile çubu¬ğun şapkası arasındaki mesafe. GRİVA MATAFORASI. (Main davit): Yelken gemileri ile eski gemi¬lerde, göz demirini kaldırmakta kullanılan ve pruvaya yakın olan ma¬tafora. (İROS TON. (Gross ton, Register ton): 100 fit küplük veya 2.83 metre küplük kapasiteyi gösteren ton. GURCATA. (Crosstrecs): Ana direk üzerindeki çubuğun armasını yap¬mak ve üzerlerine çanaklık kurmak için mauna kollarının üstüne ve omurgaya aykırı konulan ağaç kütükler. Bak. Mauna. GURCATA KOLU. Outrigger(s): Gurcatanın her iki tarafından çıkan kollar. GRUP HUSUFLU FENER. (Group occulting light): Düzgün aralık¬larla iki veya daha fazla husuflarla bir grup gösteren fenerlerdir. Deniz haritalarında Gp. Occ. harfleri ile belirtilirler. GRUP .ŞİMŞEKLİ FENER. (Group fiashing light): Düzgün aralıklar¬la iki veya daha fazla şimşeklerden bir gurup gösteren fenerlerdir. De¬niz haritalarında Gp. Fİ. harfleri ile belirtilirler. GÜDÜK TORNO. (Cluınp): Kısa kaim yekpare makaralardır. Bu ma-karaların dilleri genellikle tunç’tan yapılmış olup dil çaplan diğer ma¬karalara nazaran daha küçüktür. GÜNLÜK HATA. (Daily rate): Kronometrelerin 24 saat zarfındaki ileri veya geri kalış miktarıdır. Günlük hatalar, hergün bir yere kaydedilir, ve bilâhara toplanarak gün adedine bölünmek suretiyle bulunur. GÜVERTE. (Deck): Bir geminin içindeki ve dışındaki düz kısımlardır. Güverteler gemi içindeki ve dışındaki yerlerine göre isim alırlar. Esas güverte deyimi, geminin baş ve kıç bodoslamaları arasında kalan üst kısmındaki düz yüzeydir. Bak. Ana güverte, Baş kasara güvertesi, Kıç kasara güvertesi, Üst güverte. Üst yapı güvertesi, İkinci güverte, Yarım güverte, Platform güverte. GÜVERTEALTI TONİLATOSU. (Underdeck tonnage): Üçten fazla gü- verteli gemilerde alttan ikinci, üçten az güverteli gemilerde en üst gü¬verte altında kalan gemi kısımlarının hacmidir. Bu hacmin Ölçülme¬sine esas olan güverteye tonilato güvertesi denir. GÜVERTE BOYASI. (Deck paint): Güverte saçları ile ağaç kaplama¬larını su ve havanın tesirinden korumak için kullanılan ve çabuk ku¬ruyan özel surette yapılmış boya. GÜVERTE ISKAÇASI. (Deck beam): Güverte üzerindeki direklerin geçmeleri için güverte üzerine açılan delik. GÜVERTE IŞIKLARI. (Dcck light): Güvertelerin aydınlatılması için konulan ve güverteye doğru ışık veren lambalar. GÜVERTE LOÇASI. (Dcck pipe): Demir zincirinin zincirliğe girmesi için güverteye açılan delik. GÜVERTE LUMBUZU. (Cabin skyliglıt): Borda lumbuzlarmdan ışık almayan gemi iç kısımlarım aydınlatmak için güverte üzerine konu¬lan lumbuzlar. Bu lumbuzların kör kapakları yoktur ve camlan açılmaz. GÜVERTE MAĞAZASI. (Deck stores): Güverte üzerinde kullanılması gerekli malzemelerle lüzumlu aletlerin konulduğu kapalı yerler. GÜVERTE MAKİNELERİ. (Dcck machines): Güverte üzerine yerleş-tirilmiş olan ırgat, vinç vb. gibi güverte personeli tarafından kullanı¬lan makineler. GÜVERTE YÜKÜ. (Deck cargo): Taşıtanın müsaade ve muvafakati alınmak suretiyle gemi güvertesinde taşman yük.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder